Porsche rozširuje ponuku modelového radu Macan o novú verziu GTS s maximálnym systémovým výkonom v režime oveboost 420 kW, teda 571 koní. Auto je zvonka špecifické čierne lakovanými detailmi, svetlami Matrix LED s tónovanou úpravou a vozidlo na obrázkoch zároveň dostalo nový paket Sport Design s prepracovanými nárazníkmi, ktorý bude od začiatku budúceho roka dostupný pre všetky Macany.

S uvedení novinky GTS sa vo vzorkovníku modelu objavujú tri nové laky – sivá Crayon, červená Carmine a modrá Lugano, ktoré rozširujú počet základných farieb na 15. Ďalších 60 odtieňov je potom dostupných v rámci individualizačného programu Porsche Exclusive Manufaktur.

Keď interiér ladí s exteriérom

GTS je štandardne vybavené 21-palcovými hliníkovými diskami v antracitovej úprave a za príplatok si môžete objednať 22palcová kolesá RS Spyder Design. Interiér elektrického SUV je vybavený čalúnením Race-Tex v kombinácii čiernou kožou, nechýba vyhrievaný športový volant GT Sports či lepšie kontúrované sedadlá s nápismi GTS.

Za príplatok potom dostanete napríklad paket GTS Interior, ktorý sa snaží zladiť kabínu s exteriérom, takže obsahuje napríklad kontrastné prešívanie na sedadlách, volante, vo výplniach dverí i hornej časti palubnej dosky a jeho súčasťou sú aj karbónové panely.

Technika čiastočne z Turba

Nové GTS má zároveň v sériovej výbave paket Sport Chrono, ktorý dokáže zaznamenávať telemetriu alebo analyzovať rôzne sektory na trati a počítať vám tiež časy na kolo, ak by ste sa s týmto autom rozhodli vyraziť na okruhy.

Rovnako ako elektrický Macan Turbo, aj GTS má vzadu namontovaný výkonnejší elektromotor s pulzným meničom s karbidu kremíka, pričom okrem spomínaných 516 koní (resp. 571 koní v režime Launch Control) dostanete tiež maximálny krútiaci moment 955 newtonmetrov.

V podlahe 100 kWh

S dvojicou elektromotorov sa Macan rozbehne z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dvojnásobnú rýchlosť dosiahne z miesta za 13,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

O napájanie elektrických jednotiek sa stará trakčná batéria s kapacitou 100 kilowatthodín, ktorá zvládne nabíjanie výkonom 270 kW a v ideálnych podmienkach ju dostanete z 10 na 80 percent za 21 minút.

Na Porsche ideálne rozloženie váhy

Porsche uvádza priemernú spotrebu v rozmedzí od 18,5 do 20,5 kWh/100 km a dojazd podľa metodiky WLTP na úrovni 586 kilometrov.

Spomínaný sériový paket Sport Chrono je v tomto aute rozšírený o balíček Track z Taycanu, ktorý obsahuje vylepšené chladenie. GTS má hmotnosť medzi nápravami rozdelenú v pomere 48:52 percent v prospech zadnej časti a štandardné vektorovanie krútiaceho momentu je doplnené o elektronicky riadenú uzávierku zadnej nápravy. Vylepšené vzduchové odpruženie má zníženú svetlú výšku o 10 milimetrov a k tomu spolupracuje so špecificky nastavenými adaptívnymi tlmičmi i stabilizátormi.

GTS zároveň využíva menší technologický facelift pre všetky Macany – jeho súčasťou sú napríklad digitálne kľúče, vylepšené asistenčné systémy, hlasové ovládanie Voice Pilot s podporou AI a zvýšená ťažná kapacita, takže auto môže ťahať prívesy s hmotnosťou 2500 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Porsche