Na slovenskom trhu tento elektromobil zatiaľ oficiálne nekúpite, ale predáva sa napríklad v Nemecku od necelých 30 tisíc eur. To nie je na 4,31 metra dlhý crossover málo, čoskoro však dorazí verzia, ktorá by mohla byť dostupnejšia a navyše bude mať pod kapotou spaľovací motor.
Cieľom značky BYD je samozrejme diverzifikovať ponuku tak, aby si vybrala čo najširšia skupina zákazníkov, teda aj tí, ktorí dávajú prednosť klasickej technike, respektíve motoristi, ktorým nevyhovuje čisto elektrický pohon.
Výkonnejší ako elektrická verzia?
Ten má aktuálne 95 alebo 177 koní, pričom slabšie prevedenie dostalo malú 32-kilowatthodinovú batériu, zatiaľ čo silnejší model pracuje s akumulátorom s kapacitou 45,1 kWh.
Rovnako by mal byť v dvoch výkonových variantoch dostupný tiež plug-in hybrid, BYD však konkrétne technické údaje zatiaľ tají. Z dostupných čínskych zdrojov to vyzerá na kombináciu 1,5-litrového štvorvalca s výkonom 101 koní a krútiacim momentom 126 Nm a elektromotorom naladeným až na 218 koní a 260 newtonmetrov.
Prídavná trakčná batéria by mala mať pomerne skromnú kapacitu necelých 16 kilowatthodín, ale aj tá bude stačiť na dojazd v čisto elektrickom režime 90 kilometrov. Celkový dojazd berte bez záruky, ale mal by byť na úrovni 1020 kilometrov.
Dobíjací hybrid sa bude od elektrického prevedenia odlišovať len minimálne, rozdiel bude napríklad vo veľkosti predných nasávacích otvorov kvôli prívodu vzduchu ku spaľovaciemu agregátu, ale špeciálne pre PHEV BYD namiešal nový modrý lak s názvom Midnight Blue. Viac detailov o verzii Atto 2 DM-i čakajte až v priebehu budúceho mesiaca.













































