Či je to veľa alebo málo, necháme na vašom posúdení, ale opticky samozrejme vyzerá 67 270 eur za BMW lepšie ako 70 725 eur za Mercedes. Obe autá sú pritom parametrami veľmi blízko.
Obe používajú 800-voltovú architektúru a aj keď má GLC nepatrne vyšší výkon (489 vs. 469 koní) a lepšie akceleruje z nuly na stovku (4,3 vs. 4,9 s), iX3 kontruje väčšou využiteľnou kapacitou akumulátora aj oficiálnym normovaným dojazdom 720 až 805 km v porovnaní so 673 km Mercedesu. Nehovoriac o výkonnejšom nabíjaní 400 oproti 330 kW.
Rozdiel v cene nie je dramatický
Pochopiteľne to neznamená, že je BMW výhodnejšie. Ak chcete 100-percentnú odpoveď, bude to chcieť porovnať rozsah základnej výbavy, navyše rozdiel v číslach nie je v rámci tejto cenovej hladiny taký zásadný, aby presvedčil priaznivca Mercedesu k prechodu ku konkurencii. A vice versa, logicky.
Len dodávame, že za spomínaných necelých 71 tisíc dostanete 94-kilowatthodinový akumulátor, schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 2,4 tony a veľmi slušnú sériovú výbavu.
Bohatý základ
Bez doplácania máte komfortné sedadlá s elektrickým ovládaním, vyhrievaním a bedrovými opierkami, multifunkčný volant čalúnený špičkovou kožou Nappa, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dokonca elektricky sklopné zadné sedadlá, elektricky ovládané veko batožinového priestoru a čalúnenie interiéru umelou kožou i velúrové koberce.
Za samozrejmosť považujte 10,3-palcový digitálny prístrojový panel, 14-palcovú dotykovú obrazovku s integráciou telefónu aj s indukčným nabíjaním, navigáciu, modul 5G, predné i zadné parkovacie senzory so zadnou kamerou a množstvo asistenčných systémov, vrátane sledovania slepých uhlov, adaptívneho tempomatu či výstrahy pri vystupovaní.
Môže byť aj na vzduchu
V rámci exteriéru máte v cene paket Avantgarde s 19-palcovými hliníkovými kolesami, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá a vnútorne s elektro-chromatickou funkciou, osvetlenie okolia s premietaním loga, dažďový senzor, panoramatickú strechu, čelné sklo i okná predných dverí s akustickou izoláciou či diódové svetlá s automatickou aktiváciou diaľkového režimu.
Z príplatkových položiek je zaujímavý napríklad paket Long Range Edition za 3518 eur, ktorý okrem predĺženia dojazdu použitím pneumatík s nižším valivým odporom obsahuje tiež nášľapné prahy, predovšetkým ale vzduchové odpruženie a riadenie kolies zadnej nápravy. A objednať si k nemu môžete ťažné zariadenie so rozšírením o stabilizáciu prívesu, oddeľovaciu sieť do kufra a 22-kW integrovanú nabíjačku namiesto 11-kilowattovej.
Ak potrebujete paket AMG s 20-palcovými diskami a ďalšími doplnkami, vyjde vás na 3567 eur, v prípade AMG Plus s 21“ až 7810 eur. Tých možností je ale nepreberné množstvo, s ktorými vás predajca určite rád zoznámi.
zdroj: Mercedes














































