Dôchodcu na Lambo nezbalíte. Nejaká tá mladá slečna by sa odviezť určite dala.

Dôchodcu na Ford GT nezbalíte. Nejaká tá mladá slečna by sa odviezť určite dala.

Každý sa rád obklopuje tým, čo sa mu páči. Auto o svojom majiteľovi vypovedá veľa. Možno viac, ako si väčšina ľudí myslí. Všetko je to ale skreslené množstvom peňazí a sociálnym statusom. Za ideálnych podmienok by tento prieskum stratil význam, pretože všetci by sme sa vozili v drahých autách.

Výsledky hovoria o tom, že tretina mladých Britov vo veku od 18-24 rokov súhlasí s tvrdením, že ľudia v drahých autách sú príťažlivejší (väčšinou pre opačné pohlavie). Veková kategória od 25 do 34 rokov to už vidí trochu inak. S tvrdením súhlasí 24% opýtaných. Čím je človek starší, tým menej vidí súvislosti medzi cenou auta a sexepílom. Po veku 65 to už nezaujíma takmer nikoho.

Keď nepozeráme na vek, tak až 69% opýtaných odpovedalo, že im je úplne jedno kto má aké auto. Niektorých dokonca osoba v drahom aute priťahuje menej. Na vnímanie drahých áut a ľudí v nich má veľký vplyv aj prostredie, v ktorom ľudia žijú. Údajne lakomí Škóti vôbec neriešia kto sa na čom vozí. Len 7% z nich pripadá opačné pohlavie príťažlivejšie, keď jazdí na drahom aute. V Londýne je už situácia úplne iná. Sexepíl s autom spája až 25% Londýnčanov.

Nie je všetko také zlé, ako sa na prvý pohľad zdá. Väčšina ľudí vôbec nerieši či jazdíte na malom aute v základnej výbave, alebo si doprajete maximálny luxus.
Veľa ľudí odpovedalo, že im je jedno kto má aké auto. Prípadne na otázku nevedeli odpovedať vôbec.

Veľa ľudí odpovedalo, že im je jedno kto má aké auto. Prípadne na otázku nevedeli odpovedať vôbec.

Prieskum uskutočnil server ContractHireAndLeasing.com, ktorý sa špecializuje na prenájom automobilov. Žeby chcel nalákať klientov na drahé autá? „Mladí ľudia často túžia po drahom a luxusnom aute, ktoré je často nad ich finančné možnosti. Je preto pre nich veľmi jednoduché a pochopiteľné veriť tomu, že takéto auto by ich v očiach druhých zatraktívnilo. Stereotypy o lakomých Škótoch a márnotratných Londýnčanoch bezpochyby fungovali. Škóti tomuto druhu materiálnych statkov neprikladajú takmer žiaden význam. Obyvateľov metropoly naopak ženie vpred vidina peňazí a takmer nič iné ich nezaujíma,“ povedal Richard Lawton, hovorca ContractHireAndLeasing.com.

Ak to mám zhrnúť, tento prieskum potvrdil, čo mnohí z nás tak nejako podvedome tušia. A to fakt, že cenu auta a sexepíl jeho vodiča dávajú dohromady najmä mladí ľudia, ktorí žijú vo veľkých mestách. Dôchodcom na dedine je to úplne jedno.