Automobilka v tlačovej správe zdôrazňuje, že auto bolo navrhnuté a vyvinuté v Barcelone, aby sa nezabúdalo na jeho pôvod, jedným dychom ale musíme dodať, že sa to týka v podstate len dizajnu. Samotná technika je totiž klasická a dávno známa koncernová modulárna platforma MEB a výroba auto bude prebiehať v čínskej továrni Volkswagen Anhui v meste Che-fej.

Novinka má dĺžku 4644 mm, šírku 1861 mm, výšku 1597 mm, čo sú síce mierne iné čísla ako v prípade nemeckého či mladobolestavského súrodenca (ID.4 je o 60 mm kratšie), ale rázvor náprav 2766 milimetrov je pomerne jasným vodidlom, že stále ide o jeden a ten istý základ.

Vrcholom ponuky Cupry bude dvojmotorová verzia Tavascan VZ s výkonom 340 koní a systémovým  krútiacim momentom 679 Nm, ktorá zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, ale jej maximálna rýchlosť bude obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.

Slabšie prevedenie Tavascan Endurance dostane jeden elektromotor na zadnej náprave s výkonom 286 koní, krútiacim momentom 545 Nm a schopnosťou akcelerovať na stovku za 6,8 sekundy. Obe autá dostanú identickú batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorá základnému modelu zabezpečí normovaný dojazd 547 km a v prípade ostrejšieho variantu 517 kilometrov.

Vodič Tavascanu bude mať k dispozícii štyri úrovne rekuperácie, volič jazdných režimov s módmi Range, Comfort, Performance a Cupra, a aby sme nezabudli, elektrické rozvody novinky zvládnu jednosmerný prúd s maximálnym výkonom 135 kW. Cupra tvrdí, že v takom prípade nabijete akumulátor z 10 na 80 percent o 30 minút.

Na cenu Cupry Tavascan si budeme musieť ešte pár mesiacov počkať, predaj v EÚ totiž začína skutočne až v roku 2024. A zástupcovia značky sa netaja tým, že by ročne chceli predať minimálne 50 tisíc áut.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Cupra