Svojimi tvarmi trochu pripomína veľmi osobité kreácie známeho nemeckého dizajnéra Luigiho Colaniho, za líniami tohto auta ale stojí návrhár Jowyn Wong, ktorý pracoval okrem iného aj pre značku Apollo a pochopiteľne stojí tiež za pôvodným modelom De Tomaso P72.

Nová P900 je jeho v podstate pretekárskou okruhovou interpretáciou, ktorá síce nedostane homologizáciu na bežné cesty, De Tomaso ale ako satisfakciu ponúka dynamiku na úrovni vytrvalostných špeciálov z Le Mans.

To nie je vtip, pretože P900 má mať okrem spomínaného dvanásťvalca (s objemom 6,2 litra, výkonom 900 koní a schopnosťou točiť 12 300 ot./min.) pohotovostnú hmotnosť len 900 kg (!), a to bez akejkoľvek asistencie elektromotora či systému preplňovania.

Aby sa z toho aktivisti úplne nezbláznili, De Tomaso pripomína, že auto bude jazdiť na uhlíkovo neutrálne syntetické palivo, ale s ohľadom na počet kilometrov, ktoré tieto modely za rok najazdia, by mohli kľudne spaľovať mazut a v globále by to bolo jedno. Tú istotu máme aj preto, že firma nemá v pláne postaviť viac ako 18 kusov P900 a hádame, že už kvôli svojej vzácnosti budú tieto autá väčšinu času tráviť pod kontrolou kamier v klimatizovaných priestoroch.

O minimálny počet kilometrov sa nepochybne postará aj cena. „Deväťstovka“ má stáť až tri milióny dolárov, čo aktuálne zodpovedá približne 2,9 milióna eur, v cene však budete mať aj prípadné výlety na okruhy i s plným servisom a prepravou. Ale späť k technike...

Za zmienku stojí tiež zaujímavosť, že dvanásťvalec má pochádzať z vlastného vývoja, zatiaľ čo civilná P72 je poháňaná päťlitrovým kompresorovým osemvalcom Coyote od Fordu.

V12 zatiaľ nie je hotová, dokončená by mala byť až v roku 2024 a je samozrejme otázkou, kde De Tomaso zobralo na vysokootáčkový agregát (s hmotnosťou 220 kg a napojeným na sekvenčnú prevodovku Xtrac) know-how. Odpoveďou je možno náhradný motor, ktorý výrobca ponúkne menej trpezlivejším zákazníkom. Ide o desaťvalec Judd, ktorý má údajne korene v monoposte formule 1 z konca 90. rokov, presnejšie povedané v Benettone B197.

Karoséria P900 bude kompletne z karbónu a v porovnaní s P72 má viac spojlerov i odvetrávacích otvorov. Zvláštne vyzerá nové De Tomaso hlavne zozadu, keďže celú túto časť obopína obrovské krídlo napojené na stredovú „plutvu“ a dve ďalšie podpery. Viac komentárov k dizajnu tento stroj v podstate nepotrebuje, pozrite si radšej fotky, respektíve továrenské počítačové rendery.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: De Tomaso