Šedá zóna

Až osem vozidiel skončilo s neuspokojivým výsledkom. Konkrétne išlo o Hyundai Tucson, Kiu Sportage, Jeep Renegade, Jeep Compass, Lincoln Corsair, Ford Escape, Chevrolet Equinox a GMC Terrain. Všetky vozidlá patrili k modelovému roku 2021, čo pre nás znamená rok 2020.

Pre väčšinu spomínaných áut bude toto hodnotenie platné aj v roku 2022, iba Tucson a Compass budú dodatočne testované v novej generácií - teda tej, ktorú my označujeme rokom 2021. Všetky SUV sú v americkej špecifikácií. Deväť z nich získalo hodnotenie "akceptovateľné": Audi Q3, Honda CR-V, Subaru Forester, Nissan Rogue, Toyota RAV4, Volvo XC40, Toyota Venza, Chevrolet Trax a Toyota Venza.

PRIJALI BY STE, AK BY PODOBNÉ TESTY VYKONÁVALA AJ EURÓPSKA AGENTÚRA EURO NCAP?
  • Áno ( 96% )

     

  • Nie ( 4% )

     

Odpovedalo 75 ľudí  

Toto je SUV, v ktorom by ste chceli zažiť bočný náraz. Teda ak by ste museli, samozrejme...

Iba jedno jediné SUV dostalo od Severoamerického inštitútu diaľničnej bezpečnosti dobré hodnotenie. Mazda CX-5. Jej bočná štruktúra odolala nárazu a minimalizovala deformáciu priestoru pre pasažierov. IIHS chváli aj prácu bočných airbagov. Na opačnom konci skončlili Honda HR-V a Mitsubishi Eclipse Cross, ktoré v teste zlyhali.

Honda HR-V bola vyhodnotená ako úplne najhoršia. Jej B-stĺpik sa zdeformoval a zrútil do kabíny. V čom je tento test iný a prečo s ním majú stredne veľké SUV ťažkosti? Simuluje moderný problém, inak povedané bočný náraz mohutného SUV napríklad v meste. Pohyblivá bariéra váži 1896 kg, čo je ekvivalent bežného aktuálneho SUV. Aj nárazová rýchlosť je vyššia, 60 km/h. Pre predstavu, v metodike pôvodného testu z roku 2003 mala pohyblivá bariéra hmotnosť 1497 kg a nárazová rýchlosť bola stanovená na 50 km/h.

Zdroj: motor1.com