Ochrana dospelých
Aby sme vás veľmi nenapínali, kde sa vyskytol naznačený problém, rovno dodávame, že v sekcii ochrany dospelých. Ako je potom možné, že Courage celkovo bral pomerne slušných 90 percent bodov? Pretože vo všetkých ostatných oblastiach dosiahol veľmi dobré výsledky. S výnimkou jednej jedinej...
Nový Voyah zakopol pri jednej z najnáročnejších skúšok, bočnom náraze na stĺp, keď snímače na hrudníku figuríny vodiča zaznamenali vyššiu než bezpečnú kompresiu, pričom tento typ ochrany komisári ohodnotili výsledkom „slabý“. Ostatným nameraným parametrom skutočne nie je čo vytknúť, dokonca predná časť auta dokáže dobre pohlcovať časť nárazovej energie druhého vozidla.
Ochrana detí
Toto môžeme uzatvoriť veľmi rýchlo. 88 percent je opäť slušné číslo, podstatné ale je, že Voyah nestratil jediný bod pri nárazoch. Všetky namerané hodnoty skončili v bezpečnom zelenom poli, navyše komisári nezaznamenali jediný problém s montážou detskej sedačky a ocenili tiež, že Courage je vybavený systémom priamej detekcie prítomnosti dieťaťa na palube, ktoré ho chráni pred tým, aby neostalo zabudnuté v aute.
Ochrana chodcov
Len 76 percent bodov naznačuje, že v tejto oblasti čínsky elektromobil má isté rezervy. Tie odhaľuje pohľad na mapu prednej časti vozidla po imitácii stretu s hlavou chodca či cyklistu, ktorá naznačuje, že súvislú bezpečnostnú kontaktnú plochu nájdete len uprostred kapoty. Rizikovú zónu predstavuje hrana prednej kapoty, svetlá, obligátne stĺpiky a v tomto prípade dokonca tiež spodná hrana čelného okna, respektíve prechod medzi kapotou a sklom.
Asistenčné systémy
Za bezpečnostné systémy Voyah opäť získal pomerne vysoké hodnotenie. Berie 87 percent bodov a rýchla prehliadka čiastkových výsledkov naznačuje, že sa problém (čítaj ako nedostatočná ochrana) objavila pri cúvaní, pri ktorom by snímače auta mali byť schopné zachytiť okrem iných vozidiel aj chodcov či deti. Inak crossoveru Voyah Courage z produkcie koncernu Dongfeng nie je čo vytknúť.
zdroj: Euro NCAP