Podľa najnovších výsledkov Euro NCAP získala Tesla Model S v celkovom hodnotení asistenčných systémov vodiča („Assisted Driving Grading“) len známku „Moderate“ (priemerné). Toto hodnotenie vychádza z kombinácie troch hlavných oblastí: Assistance Competence (schopnosť asistencie), Safety Backup (záložné bezpečnostné systémy) a Driver Engagement (zapojenie vodiča).
Medzi najviac kritizované oblasti patrila najmä prílišná sila potrebná na manuálne korigovanie riadenia, čo môže vodičovi sťažovať okamžitý zásah do riadenia vozidla. Ďalším problémom bola závislosť od dotykového displeja pri zobrazovaní výstrah, ktorá môže odvádzať pozornosť vodiča od cesty.
Najväčšia kritika však smerovala na samotný názov „Autopilot“. Podľa Euro NCAP je tento názov „nevhodný“ a „zavádzajúci“, pretože navodzuje dojem plnej autonómie, ktorú systém v skutočnosti neposkytuje. To môže viesť k prehnanej dôvere vodičov a potenciálne nebezpečným situáciám.
Tesla potichu mení ponuku: „Full Self-Driving Capability“ mizne
Ako informuje Autocar, Tesla v tichosti odstránila možnosť objednať si balík „Full Self-Driving Capability“ z online konfigurátora. Tento krok prichádza krátko po kritike zo strany Euro NCAP a Thatcham Research, ktoré upozornili na zavádzajúci marketing a nedostatočnú transparentnosť voči zákazníkom.
Konkurencia ukazuje lepší prístup
Zatiaľ čo Tesla v testoch sklamala, konkurenti ako Porsche Macan, Renault 5 či Toyota bZ4X získali v hodnotení Euro NCAP známku „Very Good“ (veľmi dobré). Boli pochválení za jasné informovanie vodiča o možnostiach systémov a intuitívne ovládanie.
Tesla je opäť v centre pozornosti – tentoraz však nie vďaka inováciám, ale pre slabšie výsledky v bezpečnostných testoch a kritiku zavádzajúceho marketingu. Odstránenie „Full Self-Driving Capability“ z ponuky je jasný signál, že automobilka musí prehodnotiť spôsob, akým komunikuje schopnosti svojich asistenčných systémov.
zdroj: Autoexpress Autocar