Vyzerá ako štandardná Panda, že? V skutočnosti však máte pred sebou prepracovaný model s novým menom Pandina. A aby mohol pokračovať, bolo nutné, aby dostal nové bezpečnostné systémy ADAS, pričom konštruktéri mu nadelili tiež nový digitálny prístrojový panel.

Talianska značka navyše potvrdila, že Fiat Pandina sa bude naďalej vyrábať v domácej továrni Pomigliano d'Arco, minimálne do roku 2027.

Pandina je v tejto chvíli už treťou evolúciou súčasnej generácie Pandy (typ 312/319), ktorá absolvovala debut už v roku 2011, aj keď jej predaj začal až v prvej polovici roka 2012. V priebehu nasledujúcich dvanástich rokov auto prišlo o naftové motory, potichu sa spod jeho kapoty vytratil aj benzínový dvojvalec, aby bolo nakoniec dostupné už len s mild-hybridným litrovým trojvalcom a výkonom 70 koní.

Práve táto pohonná jednotka pokračuje aj v najnovšom vydaní Pandina, o ktorom Taliani hovoria, že ide o „historicky najbezpečnejšiu Pandu“.

Meno podľa prezývky

K tomu je nutné dodať, že ide o povinné bezpečnostné prvky. Sériovo preto Pandina (mimochodom, nazvaná podľa prezývky súčasného auta, v preklade Pandička) dostane vylepšený systém núdzového brzdenia, asistenta udržiavania auta v jazdnom pruhu, detekciu sústredenosti vodiča, rozpoznávanie dopravných značiek vďaka prídavnej kamere, ale tiež automatickú aktiváciu diaľkových svetiel, tempomat, zadné parkovacie senzory a celkovo šesť airbagov.

Interiér bol tiež vylepšený 7-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, ktorý ponúka tri samostatné režimy a dostanete ho v kombinácii s tiež 7-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, mierne modifikovaným volantom a bielym obložením palubnej dosky.

Sedadlá Pandiny sú potiahnuté recyklovanými materiálmi s vyšitým menom na operadlách, pričom interiér „novinky“ preberá vzhľad verzie Panda City Cross s len čiastočne lakovanými nárazníkmi, množstvom čiernych panelov či kontrastne lakovanými krytmi vonkajších spätných zrkadiel.

Taliani nespomínajú žiadne zmeny medzi prednými kolesami, takže by sme mohli len dodať, že trojvalec FireFly dostanete v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Predaj Fiatu Pandina štartuje na hlavných európskych trhoch v lete 2024, teda v čase premiéry novej (zatiaľ asi len elektrickej) generácie. Cenu automobilka nezverejnila, ale kvôli novým bezpečnostným prvkom nepochybujeme, že bude v porovnaní s výbehovou Pandou vyššia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Fiat