Akio Toyoda zďaleka nie je typickým manažérom v obleku. Vidieť ho oblečeného v pretekárskej kombinéze nie je žiadnou anomáliou. Jeho vášeň pre motoršport a vlastne celkovo pre rýchle autá, je zrejmá a môžeme to vidieť aj pri rozhodnutiach samotnej automobilky.

Fantastický GR Yaris bol totiž do veľkej miery práve jeho nápad a po dokončení Corolly so spaľovacím motorom na vodík to bol práve Toyoda, kto trval na tom, aby s ňou išli okamžite pretekať a dokonca bol aj súčasťou tímu. Nie je to však žiaden nosič vody a za svojim opaskom už má niekoľko pretekov (pod pseudonymom Morizo), vrátane 24-hodinovky na Nürburgringu. 

Pneumatiky pálil jedna radosť

Pred pár dňami Toyota zorganizovala podujatie, na ktorom predstavila svoj nový súťažný špeciál Yaris Rally1, inými slovami model WRC, s ktorým sa budúci rok zúčastní svetového šampionátu.

Novinka síce bola ešte zahalená v kamuflážnom polepe, no drifty a takzvané donuty nemohli chýbať. Toto všetko je zachytené na oficiálnom videu Toyoty Gazoo Racing zo spomenutého podujatia, avšak po takmer minúte vo videu vystrieda Yaris Rally1 jeho sériový súrodenec GR Yaris. Jeho vodič nechcel zaostať a tento ostrý hatchback taktiež predviedol ukážkovú jazdu bokom.

O to väčším prekvapením bolo, keď po dynamickej ukážke z GR Yarisu vystúpil samotný Aiko Toyoda, pričom rely špeciál šoféroval pre zmenu šéf Toyoty Gazoo Racing WRT Jari-Matti Latvala. Neviem ako vy, no ja som nič podobné ešte nevidel. Samozrejme, že tým nemyslím driftovanie, myslím tým driftovanie v podaní šéfa automobilky a to rovno na PR podujatí vlastnej značky.