Spojenie Bugatti so značkou Rimac dávalo tušiť, že by nástupca modelov Veyron a Chiron mohol dostať namiesto unikátneho spaľovacieho motora 8.0 W16 elektromotory, súčasný šéf tejto aliancie – Mate Rimac – však začal relatívne nedávno opatrne naznačovať, že by to nemusel byť pravda. A to sa v tejto chvíli skutočne potvrdzuje.

Chystaný hyperšport ostane verný šestnásťvalcovému agregátu, ten však s predchodcom nemá nič spoločné. Namiesto usporiadania do W automobilka vyvinula V16 (!) – prvý sériový motor tohto typu od mimoriadne vzácnej Cizety Moroder V16T z roku 1991.

V Bugatti sa rozhodli, že tých zvedavejších ešte trochu potrápia, tak nezverejnili žiadne konkrétne údaje, firma ale potvrdila, že ide o hybrid.

V tejto chvíli netušíme, či prídavná elektrifikácia zvládne poháňať auto samostatne, alebo poslúži len ako výkonová asistencia spaľovacej jednotke. Výrobca nám však ponúka možnosť započúvať sa do zvuku novinky, ktorá znie neskutočne.

Automobilka o pripravovanej strojovni hovorí, že „je neporovnateľná v každom detaile“ a že „je to čisté DNA Bugatti stvorené nielen pre súčasnosť či budúcnosť, ale na večnosť“. Šéfdizajnér Frank Heyl k tomu navyše sľubuje „ešte úžasnejšie“ tvary, ako mal Chiron.

zdroj: Bugatti