Spoločnosť Izivia prevádzkujúca 217 diaľničných rýchlonabíjačiek, ktoré sú súčasťou projektu Corri-Door, bojuje s vážnym problémom. Kvôli nebezpečenstvu elektrických skratov ich až 189 musela vyradiť z prevádzky. Keďže všetky boli súčasťou diaľničnej siete a ich úlohou malo byť zabezpečenie mobility elektrických áut na hlavných diaľničných ťahoch, majiteľom elektromobilov to spôsobuje vážne problémy. Kvôli nabíjaniu preto musia často opúšťať hlavný ťah. Projekt Corri-Door totiž pozostával z rýchlonabíjacích staníc, ktoré mali majiteľom elektrických áut zabezpečiť pohodlné a rýchle nabitie. To šetrí čas a zachováva hlavnú výhodu diaľnic, ktorou je bezpečný a najmä rýchly presun do cieľovej destinácie. Vyradenie spomínaných 189 kusov rýchlonabíjačiek znamená, že na 13 000 km francúzskych diaľnic je momentálne k dispozícii len 60 nabíjačiek s výkonom presahujúcim 70 kW.

Skrat, či nesprávna údržba?

Spoločnosť Izivia sa odvoláva na nebezpečenstvo elektrického skratu, kvôli ktorému musela stanice dočasne odpojiť. Aj po vyriešení problémov si však hodlá nechať len 50 rýchlonabíjačiek. Zvyšné už neobnoví. Na vyhlásenie Izivie okamžite zareagoval výrobca spomínaných rýchlonabíjačiek, spoločnosť EVBox, ktorá informácie o nespoľahlivosti nabíjacích zariadení dementovala. V skutočnosti totiž šlo len o dva prípady z roku 2019 (apríl a jún 2019), pričom po dôkladnom prešetrení príčin elektrických skratov prišli na zanedbanú údržbu a nedodržanie pravidiel inštalácie a užívania zo strany prevádzkovateľa. Zároveň navrhla opatrenia, ako podobným zlyhaniam v budúcnosti predísť. EVBox dodal nabíjacie stanice pre Iziviu ešte v rokoch 2014 a 2015, v poslednom období však pracovníci EVBoxu zaznamenali zanedbanú údržbu zo strany súčasného prevádzkovateľa. Podľa oficiálneho vyhlásenia spoločnosti EVBox sa Iviziu pokúšali kontaktovať a pomôcť s údržbou. Nakoniec k nej však nedošlo, Izivii totiž za dva roky končí koncesia na poskytovanie nabíjacích služieb. 

Nech je však dôvod odstávky rýchlonabíjacích diaľničných staníc akýkoľvek, faktom zostáva, že na francúzskych diaľniciach to budú až do vyriešenia súčasného stavu francúzski vodiči elektromobilov podstatne zložitejšie, než doteraz.

zdroj: EVBox, electrive.com