Magazín Škodovácký odborář uverejnil vo svojom najnovšom vydaní rozhovor s predsedom Podnikovej rady mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto, Jaroslavom Povšíkom, v ktorom sa rozrozprával o stretnutí s novými členmi predstavenstva automobilky a riešení najaktuálnejších problémov súvisiacich s neprimeraným tlakom vedenia koncernu VW na mladoboleslavskú automobilku Škoda Auto. Nahlas hovoril aj o nezmyselnom požiadavku na ďalšiu redukciu nákladov štýlom, aký chce vedenie uplatniť aj v automobilke Volkswagen. Tá má podľa Povšíka stále kde uberať, Škoda je však už teraz, na rozdiel od Volkswagenu, na hrane a nemá kde šetriť.

Šetriť sa dá, ale nie tam, kde už nie je žiadna „vata“

„Takýto model sa dá aplikovať len tam, kde sú náklady naozaj zvýšené. V automobilke Škoda sme už niekoľko dekád prechádzali výraznou redukciou nákladov,“ hovorí na adresu požiadavky šetrenia zo strany VW Jaroslav Povšík. „Ak by sme sa slepo podriadili tomuto diktátu, nemohli by sme adekvátne plniť nastavené projekty ako India 2.0, Rusko, Magreb a ďalšie. Dúfam, že nové predstavenstvo Škoda Auto bude tak statočné, a predseda predstavenstva Thomas Schäfer zatiaľ je, aby to odmietlo,“ pokračuje Povšík. Podľa neho má Škoda Auto už dnes podstatne nižšie náklady na výrobu, než sesterský Volkswagen.

Škoda Auto je „zlatou sliepkou“

„Pokojne by sme si to mohli povedať takto – predstavte si, že máte jedno euro a VW rozhodne, že máte náklady znížiť na jednu polovicu. Tak vám nakoniec zostane 50 centov. Lenže my z jedného eura urobíme dve eurá. Ten rozdiel je pridaná hodnota, ktorú máme my podstatne vyššiu, než ostatní členovia koncernu VW. V tom na Škodu nikto nemá,“ vysvetľuje postoj českej automobilky Povšík. Zdá sa, že vedenie mladoboleslavskej fabriky to nemá momentálne ľahké a ustáť obrovský tlak koncernu VW nebude jednoduché. Otázkou je, koľko toho ešte Škoda na svojich ramenách unesie a kedy to naozaj prekročí zdravú hranicu a viditeľne sa to odzrkadlí aj na klesajúcej kvalite ich produktov. Zo zverejnených informácií je zrejmé, že je tu navyše aj tlak na redukciu modelovej ponuky automobilky. Ktorým smerom, to zatiaľ nik nezainteresovaný nevie.

zdroj: Škodovácký odborář