Projekt stále žije

Juhokórejská automobilka po predstavení RM19 naznačovala, že produkčná verzia bude čoskoro predstavená, ale ubehli dva roky a po športovom Hyundai nebolo ani stopy. Vďaka videu od Jean Pierre Kremera, na youtube známom ako JP Performance tuning house, vieme, že projekt žije. Nemecký youtuber dostal možnosť previezť sa s Albertom Biermannom v prototype RM19, ktorý opäť pokročil vo vývoji. Biermann je vedúcim výskumu a vývoja pre Hyudnai a Kiu, pričom stojí za mega úspechom i30N. Biermann prezradil, že na svete existujú dva prototypy kupé so zadným pohonom. Jeden podstupuje testy v domovskej Kórei a druhý v Európe. Zaujímavosťou je, že auto, ktoré vidíme vo videu, je vybavené 2,3 litrovým štvorvalcom, miesto 2,0 litrového agregátu z Velosteru N TCR.

Nový motor má mať okolo 350 koní, čo je 40 menej než v prípade 2 litrovej verzie. Príčinou by mali byť problémy s európskymi emisnými reguláciami, ktoré sa Hyundaiu zatiaľ nedarí splniť. Vo finále tak motor môže disponovať ešte menším výkonom. Vylepšený prototyp nahradil 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku 8 stupňovou DCT prevodovkou. Sériová verzia by zrejme nemala mať obrovské pneumatiky so šírkou 305 mm. Elektrické RM20e s výkonom 750 koní ich potrebuje, ale benzínová verzia by sa mala zaobísť s úžším obutím. Nový, 2,3 litrový agregát bol priamo vyvíjaný pre prototyp RM19. Disponuje krútiacim momentom 460 Nm od 2 000 otáčok. Turbomotor točí až po 7 tisíc otáčok, pričom vďaka umiestneniu motora v strede by RM19 malo mať optimálne rozloženie hmotnosti.

Bolehlav pre Porsche?

Momentálne stojí stavba jedného prototypu 500 000 €, ale pri produkčnom modeli by mala byť cenovka veľmi zaujímavá. Za cenu Porsche 718 GTS (86 000 €), by ste mali získať auto so schopnosťami Porsche 718 GT4 (101 000 €). Na 100 km/h by malo zrýchliť za 4,2 sekundy, ale zamestnanec Hyundaiu tvrdí, že jeho najlepší čas bol 3,88 sekundy.  To, kedy konečne uvidíme tento nový športiak v predaji, je ešte stále záhadou, ale automobilka aspoň neustále pracuje na vývoji.

Zdroj: motor1.com