Staria sa na nemeckom trhu predáva od júna 2021, v susednej Českej republike je dostupná od vlaňajška, u nás až od 1. júna tohto roka. Rozoberať, či za to môže vysoký dopyt vo svete, relatívne nízke produkčné kapacity alebo fakt, že musí byť tento model dovážaný do Európy až z kórejskej továrne v Ulsane, asi nie je dôležité. Podstatné totiž je, že je veľký jednopriestorový Hyundai konečne aj u nás.

Menej asi poteší, že sa bude predávať v najvyšších výbavách Premium a Luxury s pohonom oboch náprav a automatickou osemstupňovou prevodovkou, a to znamená, že základná Staria bude u nás výrazne drahšia ako napríklad v spomínanej ČR.

Kým český motorista dá za najlacnejšiu deväťsedadlovú verziu Comfort so šesťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies necelých 950 tisíc Kč, teda v prepočte približne 40 400 eur, slovenská najdostupnejšia Staria Premium s rovnakým štvorvalcom 2.2 CRDi (s výkonom 177 koní), automatom a 4x4 vyjde na takmer 55 tisíc eur.

Argument, že za vyššiu čiastku dostanete lepšie vybavené auto je samozrejme validný. Aj keby sme ho ale uznali, nie každý sa potrebuje zbaviť spojkového pedálu alebo mať v minivane poháňané obe nápravy.

Aby sme len nekuvikali, dodávame, že skoro 5,3 metra dlhé MPV má v základe skoro všetko, čo by ste mohli k životu za volantom takto veľkého auta potrebovať. Bez priplácania dostanete 18-palcové hliníkové disky aj s plnohodnotnou rezervou (v ČR je základ na 17“ „plecháčoch“), základné diódové svetlá, elektricky ovládané bočné posuvné dvere na oboch stranách i veko batožinového priestoru alebo v podstate kompletný balíček bezpečnostných systémov, vrátane čítania dopravných značiek, monitorovania mŕtvych uhlov či aktívneho udržovania auta v jazdnom pruhu.

Aby toho nebolo málo, v sérii je kožou čalúnený vyhrievaný a navyše multifunkčný volant, kožené čalúnenie, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, dokonca ventilácia i vyhrievanie predných sedačiek, zatiaľ čo sedadlá v druhom a treťom rade môžete aspoň posúvať v pozdĺžnom smere alebo sklopiť.

Súčasťou štandardu je 10,25-palcový dotykový displej, palubný počítač, roletky pre druhý i tretí rad sedadiel, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, indukčná nabíjačka telefónu, dvojzónová automatická klimatizácia a nič navyše vás nebude stáť ani svetelný a dažďový senzor, kamerový systém s 360-stupňovým záberom spolu s prednými a zadnými parkovacími snímačmi či elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo.

A nie, ešte nekončíme. V prvej cene je tiež audiosystém Bose so šiestimi reproduktormi, videokamera snímajúca zadné sedadlá, navigácia, konektory USB, Apple CarPlay, Android Auto, Bluelink, diódové vnútorné osvetlenie a samozrejme vonkajšie vyhrievané a elektricky sklopné spätné zrkadlá.

Ak sa pýtate, čo je možné získať v ešte lepšie vybavenej verzii Luxury za 59 990 eur po vymenovaní tohto zoznamu, vedzte, že toho nie je málo.

Noblesnejší sedemmiestny model s usporiadaním 2+2+3 pridáva projekčné LED, exteriérové doplnky z tmavého chrómu, perforovanú kožu na volante a kompletne v celom interiéri kvalitnejšiu kožu Nappa, elektrické ovládanie sedadla aj pre spolujazdca a verte tomu alebo nie, ale elektrické sedačky s ventiláciou a vyhrievaním dostanú aj cestujúci v druhom rade.

Kvôli spríjemneniu pobytu na palube má Luxury ambientné osvetlenie, semišom potiahnutý strop, predné slnečné clony i stĺpiky a vodič dostane kovové pedále. A aby sa nepovedalo, vylepšené audio pridáva dvanásť reproduktorov.

V oboch modeloch si potom môžete doplatiť 1200 eur za panoramatické strešné okno a 760 eur za lepší lak. Tým vaše starosti, čo si vybrať a čo nie v podstate končia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Hyundai