Dôvody ukončenia výroby manuálnych prevodoviek mnohých asi neprekvapia. Zbavujú sa ich nielen prémiové značky, ale aj automobilky s lacnejšími modelmi, respektíve cenovkami pod 20 tisíc eur. Dôvod je ten, že aj v nižších segmentoch zákazníci vraj stále viac uprednostňujú komfort automatickej prevodovky.

Trend je jasný a neúprosný

Minulý rok vyrobila kórejská automobilka v ČR 186 tisíc vozidiel s manuálom, to predstavuje 15-percentný medziročný pokles. V dlhodobom horizonte je ústup tohto typu prevodovky ešte výraznejší. Kým v roku 2008 mali Hyundaie s manuálom podiel až 90 %, vlani to bolo len 24 %. Trend odklonu zákazníkov od manuálnych prevodoviek je zjavný.

Hyundai začne kvôli tomu dovážať manuály z Ázie. Tam, kde ich doteraz vyrábal, teda v hale nazvanej Prevodovkáreň 1, ale nebude miesto duchov. Automobilka ju prepracuje pre spoločnosť Mobis, ktorá v nej začne montovať batériové systémy pre elektromobily, hybridy a plug-in hybridy. Takýto scenár vraj v minulosti postihol aj halu Prevodovkárne 2. Za 15 rokov tu pritom vzniklo približne 5,26 milióna manuálových prevodoviek, čo je úctyhodné číslo.

Zdroj: auto.cz