Infiniti Q50 Eau Rouge

Auto pomenovali podľa zákruty na okruhu Spa-Francorchamps

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Bývalý šéf Infiniti, Johan de Nysschen, si myslí, že japonská automobilka má teraz viac nadšenia pre elektronických pomocníkov, ako pre zábavné šoférske autá.

Nysschen na svojom facebooku zverejnil správu: „Počul som, že teraz keď tam nie som a nemôžem na neho tlačiť, sa Noboru Tateishi chystá projekt Eau Rouge zabaliť a schovať do šuplíka.“ A pokračoval: „Povedzte hocijakému inžinierovi z Cadillacu alebo Audi, postav mi športový sedan s 560 k a nebude ich vedieť zvládnuť. V Infiniti je zdá sa jednoduchšie tlačiť vodu hore kopcom. Zjavne majú viac nadšenia pre elektronické pomôcky, ako pre autá pre vodičov.“

Infiniti Q50 Eau Rouge

Infiniti Q50 Eau Rouge poháňa 3,8 litrový twin-turbo V6 z Nissanu GT-R

Keď Infiniti predstavilo koncept Q50 Eau Rouge, boli sme nadšení, že japonská prémiová značka chystá rivala pre BMW M, alebo Mercedes AMG. Vďaka 3,8 litrovému twin-turbo V6 z Nissanu GT-R, ktorý autu dodal 576 koní a 600 Nm, sme čakali útok na nemeckú prémiu. Automobilka ešte v lete oznámila, že zvažujú limitovanú sériu Infiniti Q50 Eau Rouge. Cenu určili na 100 000 dolárov za kus, no auta sa tak skoro nedočkáme, ak vôbec.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jedným z mála, kto mal možnosť Infinity Q50 Eau Rouge vyskúšať, bol novinár magazínu Evo, Jethro Bovingdon. Vďaka nemu, sme sa dozvedeli, že koncept nie je Nissan GT-R s karosériou sedanu, ako mnohí čakali. Áno, pod kapotu síce namontovali 3,8 litrový twin-turbo V6, šasi Q50 im nedovolilo použiť dvojspojkovú prevodovku z GT-R. Jednoducho pre ňu nebolo miesto. Namiesto toho motor spojili s štandardnou 7-stupňou automatickou prevodovkou. Nenájdete tu ani geniálny systém pohonu ATTESA E-TS Pro z Nissanu GT-R. Ten je taký komplikovaný, že od neho inžinieri Nissanu radšej upustili. Upraviť systém pre karosériu Q50 by bolo až príliš zložité.

Zdroj: carscoops.com