Ako tvrdí samotný výrobca, pozeráme sa na jeden z najprepracovanejších elektromobilov súčasnosti. Konštruktéri ho totiž vybavili mnohými dômyselnými riešeniami, ktoré uľahčia posádke elektrického auta každodenný život. Z technického hľadiska ide o ďalší derivát postavený na modulárnej podvozkovej platforme E-GMP, na ktorej už „stojí“ crossover KIA EV6, či sesterský Hyundai Ioniq 5. V prípade „Deviatky“ ide o plnohodnotné SUV s vojensky hranatým sebavedomým dizajnom a luxusnou kabínou. A aj keď je to zatiaľ len koncept, KIA hovorí, že sa pozeráme prakticky na budúce sériové auto.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

S výsuvným strešným nosičom

Elektrické auto s rázvorom 3100 mm a celkovými rozmermi 4930 x 2055 x 1790 mm používa niekoľko nových konštrukčných riešení, medzi ktoré patria napríklad elektricky výsuvné strešné nosiče (ak ich posádka nepotrebuje, stiahnu sa na úroveň strechy a nezhoršujú aerodynamický odpor), či výkonné fotovoltaické články na „motorovej“ kapote. Technické údaje KIA zatiaľ tají, vzhľadom na platformu E-GMP by však mali byť zhodné s technikou použitou v modeli EV6.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Inovatívna však bude aj kabína auta. Okrem použitia mimoriadne veľkého dotykového displeja s uhlopriečkou až 27 palcov je to predovšetkým koncept usporiadania interiéru. Ten bude fungovať v troch prednastavených režimoch. Prvý, označený Active, je určený pre jazdu, druhý Pause zmení kabínu na luxusnú čakáreň s otočenými sedadlami prvého radu o 180°, s druhým radom sklopeným do podoby stolíka a tretím radom ako ďalšími miestami na sedenie (využiteľné napríklad počas nabíjania) a tretí Enjoy umožní posádke vychutnávať vonkajšiu atmosféru s výklopnými sedadlami a výhľadom z otvoreného batožinového priestoru.

zdroj: KIA