Pokorí rekord Nürburgringu?

Lamborghini Huracán STO je absolútnym vrcholom ponuky, a teda v rebríčku sedí nad Huracánom Performante aj Evo. Auto s pretekárskym DNA. Dokonca doslova ide o pretekársky špeciál s evidenčným číslom. Vychádza totiž priamo z okruhového Huracánu GT3 a už teraz je zrejmé, že Huracán STO bude útočiť na nový rekord Nürburgringu. Poďme si však priblížiť, čo STO ponúka. 

V prvom rade novinka prešla odtučňovacou kúrou. STO je tak o 43 kg ľahšie ako verzia Performante, k čomu výrazne prispel aj fakt, že až 75 % karosérie je z uhlíkového vlákna. To, že inžinieri šetrili hmotnosť, kde sa dalo, dokazuje aj hmotnosť čelného skla, ktorá je o 20 % nižšia ako u spomenutého Huracánu Performante. STO navyše dostalo ultraľahké 20-palcové disky kolies z horčíka a aj vďaka tomu sa automobilke podarilo skresať hmotnosť na konečných 1 339 kg, čo je pre porovnanie o 201 kg menej ako váži Mercedes AMG GT Black Series

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

O 53 % väčší prítlak

Pri šetrení váhy sa to však neskončilo. Inžinieri si posvietili aj na optimalizáciu aerodynamiky. Kapota, blatníky a predný nárazník sú integrované do jedného prvku (podobne ako u modelu Sesto Elemento), vďaka čomu sa Lamborghini prakticky zbavilo všetkých neželaných medzier na prednej časti karosérie. V zadnej časti sa vyníma veľké nastaviteľné zadné krídlo a nechýba ani „žraločia plutva“, ktorá zvyšuje stabilitu auta a potláča vznik turbulentného prúdenia. Plutva tak pomáha zachovať laminárne prúdenie vzduchu, následkom čoho na krídlo prúdi „čistejší“ vzduch a krídlo môže efektívnejšie pracovať a teda aj vytvárať väčší prítlak. Ten sa mimochodom oproti verzii Perfomante zvýšil až o 53 % pričom efektivita aerodynamiky narástla o 37 %

Úpravou prešiel aj brzdový systém. STO totiž dostalo karbón-keramické brzdy Brembo CCM-R, ktoré sú odvodené od bŕzd monopostov F1 a mali by poskytovať lepšiu tepelnú vodivosť, odolnosť voči opotrebeniu a brzdnú silu, ktorá je mimoriadne potrebná. Brzdy totiž musia byť schopné zastaviť 640 talianskych tátošov (470 kW) produkovaných atmosférickým 5,2-litrovým motorom V10, čo je v porovnaní s AMG GT Black Series až o 90 k menej. Mercedes Lamborghini poráža aj v hodnote krútiaceho momentu (800 Nm), nakoľko STO ponúka „len“ 565 Nm, ktoré sa taktiež budú prenášať výhradne na zadné kolesá. Čo však Lambo stráca na výkone, dorovnáva nižšou hmotnosťou a na 100 km/h dokonca zrýchli o 2 desatiny skôr než Black Series, teda za rovné 3 sekundy. Šprint z 0-200 km/h dá za 9 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť sa vyšplhá na hodnotu 310 km/h

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V kabíne auta sa nachádza len to nevyhnutné, a preto by ste márne hľadali napríklad dotykový displej infotainmentu. Namiesto toho vás interiér obdarí pretekárskymi sedačkami, alcantarou na prístrojovej doske či volante, množstvom prvkom z uhlíkového vlákna a aj ochrannou trubkovou výstuhou za sedačkami. 

Záujemcovia si však budú musieť pripraviť poriadny balík peňazí. Lamborghini totiž stanovilo cenu Huracánu STO na 249 412 eur bez dane. S dodávkami vozidiel zákazníkom začne na jar 2021. 

Zdroj, foto: Lamborghini