Svetová premiéra novinky predstavenej hneď v dvoch karosárskych verziách prebehla dnes v noci v priestoroch jedného z najkrajších automobilových múzeí na svete, Petersen Automotive v Los Angeles. A viac ako na samotné kupé a kabriolet sa pozornosť tentoraz sústredila na ich techniku.

Corvette Z06 sa totiž vracia od preplňovaného motora k atmosfére a ešte k tomu akej... Novinka je poháňaná vidlicovým osemvalcom s interným kódovým označením LT6 a objemom 5,5 litra. Celohliníkový agregát s oceľovými vložkami valcov a rozstupom 111,76 milimetra má vŕtanie 104,25 mm, zdvih 80 mm, plochý kľukový hriadeľ a mazanie so suchou vaňou, aby bez problémov zvládal dlhodobú prevádzku na okruhoch.

Small Block V8 a točí 8600 ot./min.

Pohľad na črevá nového Small Blocku tiež poteší. Kované hliníkové piesty, kované titánové ojnice, ventilové rozvody DOHC so zdvojenými pružinami, titánové nasávacie ventily a výfukové plnené sodíkom. Pridajte k tomu variabilnú dĺžku nasávania a dostanete 680 koní pri 8400 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 623 newtonmetrov pri 6300 ot./min.

Silu pohonnej jednotky spracováva osemstupňová automatická dvojspojková prevodovka so skráteným finálnym prevodom (5,56:1) a na konci pohonného reťazca medzi zadnými kolesami nechýba ani elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál.

Keď už sme pri kolesách... štandardom sú hliníkové disky (20“ vpredu, 21“ vzadu), za príplatok si však môžete objednať karbónové kolesá, ktoré znižujú rotujúcu neodpruženú hmotu o 18,6 kg. Chevy hovorí, že aj vďaka nim auto hravo zvládne v zákrutách preťaženie 1,22 g.

Aby niečo také bolo možné, prvá Corvette Z06 s motorom uprostred potrebuje aj adekvátne obutie. V sériovej výbave preto nájdete pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S ZP s rozmerom 275/30 ZR20 vpredu a 345/25 ZR21 vzadu, ktoré môžete v rámci príplatkového paketu Z07 vymeniť za model Michelin Sport Cup 2 R ZP.

Aby sa tieto gumové valce vôbec vošli pod blatníky, konštruktéri ich vytiahli a tým rozšírili auto o nezanedbateľných 94 milimetrov. Pod kolesami potom dostanete základné oceľové brzdy s priemerom 370 mm a šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 380 mm a štvorpiestikovými vzadu. Čakali ste karbón-keramiku? Aj tá je k dispozícii. Dodáva ju Brembo a zväčšuje priemer predných kotúčov na 398 mm a zadných na 391 mm.

O podvozku toho Chevrolet veľa nehovorí, vieme ale, že jeho magneto-reologické tlmiče sú prevzaté zo štandardného modelu Stingray, akurát ich konštruktéri prekalibrovali s ohľadom na vyššie výkony. Suchá hmotnosť auta s karbónovými diskami je 1561 kg, iné údaje GM zatiaľ neposkytuje.

Predná časť karosérie bola inšpirovaná pretekárskou verziou C8.R, predovšetkým ale bola upravená tak, aby auto dokázalo účinnejšie schladiť výkonnejší motor. V sérii majiteľ dostane decentnú sadu spojlerov, ktoré sú však schopné vygenerovať pri rýchlosti 300 km/h dodatočný prítlak 166 kg. K tomu je navyše možné objednať si karbónový exteriérový paket – ten pridáva väčší predný spojler, lamely po stranách predného nárazníka a zadné krídlo.

Podobne dostanú zákazníci možnosť vybrať si rôzne typy dekorácií v kabíne, vrátane karbónu, hliníku alebo koženého čalúnenia vo výraznej farbe Adrenaline Red. V príplatkovej výbave nájdete tiež karbónový volant, celkovo sedem farieb interiéru, tri typy sedadiel, šesť farieb bezpečnostných pásov a dokonca šesť odtieňov strmeňov. Výroba štartuje v lete 2022 a cena je predbežne odhadovaná na 85 až 95 tisíc dolárov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov