Aby sme nešli zbytočne ďaleko... Lucid Motors dodáva, že svoje aktivity na starom kontinente rozbehne primárne v Nemecku, potom však chce zastúpenia rozšíriť v Rakúsku, Belgicku, Dánsku, Taliansku, Holandsku a ďalších štátoch, ktorým sme zvykli hovoriť západná Európa. A čo východ? Našu časť EÚ firma nespomína, ale s ohľadom na malý záujem o elektromobily to asi nie je veľmi prekvapivé.

Otázkou navyše je, či Lucid vôbec bude schopný uspokojiť dopyt po svojich produktoch, keď bol v tomto roku nútený znížiť produkčné ciele z 20 tisíc áut na 12 až 14 tisíc kusov. Dôvody asi uhádnete. Výrobca ich popisuje ako „mimoriadne problémy v dodávateľskom reťazci a logistike“. A to by sme mali ešte dodať, že spoločnosť má neuspokojených 25 tisíc objednávok.

S pracovným menom Megawatt

Aby momentálne prevažujúci dopyt Lucid Motors čiastočne kompenzoval, má v pláne postaviť novú továreň v Saudskej Arábii, tá však nebude hotová skôr ako v roku 2025 až 2026. To však nie je jediná novinka kalifornského konkurenta Tesly. V rozhovore pre Autocar hovorca potvrdil novú výkonnejšiu verziu Air s pracovným názvom Megawatt.

To meno samozrejme nie je náhodné, novinka má totiž dostať prepracovanú zadnú nápravu s dvomi elektromotormi a kombinovaným výkonom až 986 kW, teda skoro jeden megawatt, alebo inak povedané 1341 koní. Pridajte k tomu prednú poháňanú nápravu a mali by sme tu mať automobil s celkovým výkonom viac ako 1600 koní. Firma sa samozrejme netají, že ide o snahu ponúknuť najvyšší výkon na trhu, čo sa dá preložiť aj ako „chceme prekonať Teslu Model S Plaid“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Autocar