Festival rýchlosti v Goodwoode je svetoznámym podujatím, na ktorom automobilky radi predstavujú špeciálne verzie či vysokovýkonné modely. Hyundai to spravil podobne a práve tam predviedol verejnosti dlho očakávaný model Ioniq 6 N, na ktorý navnadil obecenstvo už počas predstavenia faceliftu tohto auta.

Poďme rovno na výkon a dynamiku. Absolútny špičkový systémový výkon je na úrovni 478 kW (650 koní) a krútiaci moment 770 Nm (bez boostu je to 448 kW, teda 609 koní). To umožní Ioniqu 6 N zrýchliť pri použití funkcie N Launch Control z 0 na 100 km/h len za 3,2 sekundy (mimochodom, je to lepší údaj, než súčasné BMW M5, Ioniq 6 N je v šprinte tak rýchly, ako BMW M8 Competition, čo je aktuálne najrýchlejšie zrýchľujúce BMW v predaji). Maximálna rýchlosť je 257 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na to, aby spĺňal moderné nároky na vysoký výkon, musel byť modifikovaný aj manažment batérie, ktorý je navrhnutý tak, aby bol schopný udržať si čo najdôhšie optimálnu teplotu bez ohľadu na zaťaženie. Prispôsobuje sa šprintu, jazde na pretekárskom okruhu či dlhotrvajúcemu zaťaženiu. Konštruktéri sa tiež pohrali s aerodynamikou a prítlakom a na aute použili zhora uchytené zadné prítlačné krídlo či rozšírené blatníky. Prepracovaný je aj podvozok s novou geometriou či adaptívnymi tlmičmi ECS.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

K dispozícii je N Drift Optimizer na zabezpečenie kontroly charakteristík vozidla pri „driftovaní“. Umožňuje individuálne nastavenie pre pretáčavý šmyk, ako je uhol natočenia a prešmyk kolies. Ďalej je na palube N Track Manager na analyzovanie schopností vodiča na okruhu, N Ambient Shift Light pre jedinečné osvetlenie interiéru či N e-Shift pre simuláciu radenia s podraďovaním.

Nabíjanie až 350 kW

Komu by chýbala zvuková stopa, Ioniq 6 N ponúkne N Active Sound+ so špeciálnym zvukovým procesorom ADP. Automobil môžete nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom až 350 kW (batéria má kapacitu 84 kWh) a kto by si myslel, že sa stratí na okruhu kvôli brzdám, bude na omyle. Vpredu má totiž 400-mm kotúče so 4-piestikovými strmeňmi a vzadu 360-mm s jednopiestikovými. Cena u nás zatiaľ nebola stanovená.

zdroj: Hyundai