Nový model Lexusu disponuje najmodernejšou technikou. Pohonnou jednotkou je 2.4 litrový štvorvalec s výkonom 187 koní. Zvýšiť účinnosť práce motora umožnuje systém premenlivého časovania ventilov VVT-i najmodernejšej konštrukcie. Oproti konvenčným motorom si vystačí s takmer o tretinu menším množstvom paliva a konštrukcia motora spolu s časovaním radí vozidlo do kategórie SULEV( Super ultra low emission vehicle) a to všetko pri spaľovaní 87 oktánového paliva.

 

Lexus HS250h neostal nič dlžný svojmu menu technologicky dokonalého a vyspelého auta. Medzi systémy zvyšujúce efektivitu prevádzky vozidla patrí systém spotrebovania inak strateného tepla z výfuku, ktorý skracuje dobu zahrievania motora. Čelné sklo umožnuje filtrovať infra červené lúče obsiahnuté v spektre slnečného žiarenia, čím de facto zabraňuje interéru prehrievať sa a tým sa znižujú aj nároky na použitie klimatizácie. Samozrejmosťou sú lapmy osadené šetriacimi LED diódami.

Koeficient odporu vzduchu karosérie najnovšieho Lexusu je famóznych 0.27, čím sa priamo radí medzi elitu vo svojej triede. Konštrukcia spojlerov a difúzorov sa podieľa nielen na prítlaku auta vo vyšších rýchlostiach, ale významne znižujú turbulencie. Optimalizovaním obtekania vzduchu okolo karosérie znížili inžinieri aerodynamický hluk a zvýšili jazdný komfort, na ktorom značka Lexus buduje svoje dobré meno už zopár rokov.

Ekologický interiér je plný bio plastov ( tvoria až 30 percent interérových častí). Ekologické plasty nie sú vyrobené z ropy, teda pri ich výrobe vzniká menšie množstvo skleníkových plynov - najmä CO2. Vyjadrené v reči čísel predstavuje úspora naemitovaného CO2 až 20 percent oproti štandardným "ropným" plastom .  

Podvozkové patrie sú koncipované nasledovne. Predná náprava je konštrukcie McPherson a zadná dvojitá lichobežníková. Lexus HS 250 sa bude kotúľať po diskoch dvoch priemerov 17 a 18 palcov.

Palubná elektronika sleduje všetko, čo dnes vieme sledovať. EPS asistent je elektronický pomocník, ktorý vyhodnocuje správanie vozidla pri jazde. Permanentne sleduje čiary na vozovke, ktoré sú referenčným bodom. Akékoľvek neočakávané opustenie jazdného pruhu hlási palubný systém zvukovým znamením a automaticky pootočí volant do polohy, ktorá stabilizuje vozidlo v danom jazdnom pruhu.

 

Interiér z hľadiska ergonómie prináša tiež mnoho noviniek. Štylisticky aj materiálovo jedinečne poňatý kokpit ponúka luxus v podobe koženého čalúnenia, presklenej strechy, Lexus priemium audio systému a mnoho iného. Položka média obsahuje Bluetooth, integrované rádio so satelitnou vysoko sofistikovanou navigáciou ovládateľnou hlasom, konektor USB iPod a mnoho iných vychytávok sveta jednotiek a núl. Zvýšenie bezpečnosti prevádzky zabezpečí Heads-up displej, ktorý premiera dianie na obrazovke na čelné sklo cez sériu vysoko svietivých LEDiek. 10 vzduchových vankúšov ukrytých v útrobách interiéru dostatočne chráni posádku aj pri vážnych nehodách. V Lexuse nenechali ozaj nič na náhodu a do vitríny menom HS 250h uložili aj stabilizačný systém VSC, systém Pre-Collision, ktorý by mal aktívne pomôcť pri predchádzaní nehodám.

Lexus HS 250h neobišli ani uživateľské funkcie s prívlastkom komfortné. Parkovací asistent s kamerou poteší každého človeka, ktorý zvádza denné mikrosúboje o parkovacie miesta v prepchatých mestách a každej veľkej aglomerácií. 

 

Pokračovať v rozpise ďalších a ďalších položiek by sme mohli do rána. Je evidentné, že v Lexuse na HSku poriadne zamakali a je zrejmé, že im na tomto modeli extrémne záleží. Uvidíme, ako na špecifický dizajn ( Lexus vie urobiť aj krajšie autá...) zareaguje verejnosť a potenciálni zákazníci. Cenovka zatiaľ nebola zverejnená. Oficiálny predaj modelu HS 250h je naplánovaný na koniec leta tohto roku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov