Zaujímavosťou je aj, že za jedným z najmodernejších projektov v Amerike stojí práve nemec Sebastian Burkhard Thrun

Grand Challenge (2005)

Všetko to začalo vďaka americkej agentúre DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) na vývoj obrannej technológie . Táto agentúra vyhlásila v roku 2005 súťaž pre roboticky riadené autá. Súťaž sa odohrávala v púšti a úlohou pre robota bolo prejesť  cez dané GPS súradnice. Vtedajší víťaz Stanley (slávny modrý VW Touareg) zvládol 212 kilometrov za takmer sedem hodín a vyhral dva milióny dolárov.

Stanley a Sebastian Burkhard Thrun

Stanley a Sebastian Burkhard Thrun

Urban Challange (2007)

Príklad ako sa auto samo učí.

DARPA vyhlásila na rok 2007 súťaž Urban Challange. Podmienky boli podobné ako v roku 2005, až na pár zásadných zmien. Urban Challange, ako už aj z názvu vyplýva, sa odohral v dynamickom mestečku. Toto malé mesto disponovalo s množstvom jazdiacich áut, semafórov, značiek a nečakaných situácii. Automobily sa tento krát museli vysporiadať s pohybujúcimi sa prekážkami a poznať pravidlá cestnej premávky. V tomto závode pochodili najlepšie inžinieri s Chevroletom Tahoe z univerzít Pittsburg a Carnegie Mellon. Nástupca víťazného Touarega z pred dvoch rokov bol Passat a skončil druhý. VW Passat navrhovali ľudia zo Standford racing od Standfordskej univerzity a tento krát si odniesli len milión dolárov.

Google Prius

Google Prius

Touareg a aj Passat postavil Standford racing. Naše už spomenuté autá s vysačkami Google sú pôvodne taktiež zo stajne Standford racing. Je to tým zo Standfordskej univerzity a to tiež nie je úplne pravda. Väcšina inžinierov sú buď z vývojových centier Bosch, VW, Google alebo iných. Standfordská univerzita samotný projekt zastrešovala. V oboch sútažiach excelovali a vďaka tomu dnes stoja za návrhom robotizovaných áut Google. Zaujímavostou je aj, že za jedným z najmodernejších projektov v Amerike stojí práve nemec Sebastian Burkhard Thrun.

V dalšej časti vysvetlím, ako autá vlastne fungujú.