Národná diaľničná spoločnosť sa dohodla s firmou PPA Controll, ktorá má na starosti dodávku technológii, aby celý proces skrátila o 62 dní. Ak bol teda zmluvný termín finalizácie diela 22. februára 2026, tak ten posúvajú na avizovaný 22. december 2025.
Za každý deň navyše cez 20 tisíc eur bez DPH
Čo sa zmenilo? Našli sa na to extra peniaze. Zmluvné strany sa dohodli na druhej akcelerácii prác, čo znamená zvýšenie výdavkov na dielo o 1,26 milióna eur bez DPH. V prepočte na 62 dní je to niečo cez 20 tisíc eur za deň. Podľa zdroja síce PPA Control dostane zaplatené navyše aj v prípade, ak sa tunel neotvorí už 22. decembra, ale len za tie dni, o ktoré sa podarí urýchliť stavbu voči pôvodnému termínu 22. február 2026.
Potrebná je aj sanácia cesty I/18
Okrem priority pustiť na túto stavbu medzinárodnú dopravu, tlačí na štát aj stav pôvodnej cesty prvej triedy I/18. Napríklad v tomto týždni tu zaznamenali ďalšie uzatvorenie úseku pre dopravnú nehodu a hodinové kolóny. Okrem toho musí štát a teda Slovenská správa ciest daný úsek opraviť v miestach prepadnutia vozovky, čo sa však za plnej premávky spraviť nedá. Práce by sa mali začať v priebehu apríla 2026, je dosť možné, že pri odklone dopravy bude úsek diaľnice D1 dočasne bezplatný. To ale možno len predbieham. My sa zatiaľ môžeme len tešiť, že na Vianočné sviatky by motoristi už mohli obchádzať úsek pod Strečnom po komunikácii, ktorá je hodná 21. storočia, i keď s meškaním prakticky dvoch dekád.
Zdroj: zilinak











































