Samozrejme komponentov z uhlíkového kompozitu bude asi o niečo menej ako v prípade M4 CSL, na to si v BMW určite dajú pozor, aby mu nová CS nekonkurovala. Ak bude nové kupé kopírovať M3 CS, z karbónu by mohlo mať strechu, prednú kapotu, spojlery a zrejme i kostry sedadiel. K tomu pár kilogramov ušetrí titánový koncový tlmič, ale hlavnou hviezdou má byť motor.

Len pre istotu pripomíname, že vrcholné M4 CSL a M3 CS majú identickú pohonnú jednotku. Ide samozrejme o trojlitrový radový šesťvalec s vyšším plniacim tlakom, takže agregát produkuje 551 koní a 650 newtonmetrov.

M4 CS by mala dostať motor z M4 CSL, ale bude mať xDrive a tým pádom i vyššiu hmotnosť.

Práve tento motor by mala dostať aj chystaná M4 CS, k tomu osemstupňovú automatickú prevodovku a takmer s istotou aj pohon xDrive. Kvôli posunu jazdných vlastností auto zrejme získa tuhšie uloženie šesťvalca, upravený aktívny diferenciál, možnosť úplne odpojiť pohon predných kolies a individuálne ladený podvozok so špecifickou charakteristikou adaptívnych tlmičov.

V prípade M3 CS táto zostava stačí na akceleráciu z miesta na stovku za 3,4 sekundy, dvojnásobok za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 302 kilometrov za hodinu. To je vďaka štvorkolke o tri desatiny lepší čas zrýchlenia na 100 km/h a len o 5 km/h pomalšie tempo v porovnaní s M4 CSL.

M4 CS bude postavená podľa rovnakého receptu ako M3 CS. Teda 550 koní, automat a štvorkolka.

Franciscus van Meel, šéf divízie BMW M, v rozhovore s britským týždenníkom Autocar už potvrdil, že M4 CS dorazí na trh v polovici budúceho roka, tým ale mníchovské „čerešničky z torty“ nekončia.

Nemci totiž plánujú predstaviť tiež facelift štandardných modelov M3 a M4, a aby toho nebolo málo, čakajte tiež svetovú premiéru novej generácie BMW M5 a M5 Touring s plug-in hybridným pohonom prevzatým z väčšej časti z SUV XM.

Vlani predstavená limitka 3.0 CSL stojí mimo M3/M4, aj keď využíva ich technické základy. Podstatný rozdiel je v tom, že má manuálnu prevodovku.

zdroj: BMW, Autocar