Nová hybridná Corvette ZR1X so systémovým výkonom 1267 koní dokázala na Nordschleife prekonať Ford Mustang GTD naladený na 827 koní, takže z Dearbornu preberá titul najrýchlejšieho amerického automobilu na Nürburgringu.

Novinka koncernu General Motors zvládla jedno kolo v Zelenom pekle za 6:49,275 minúty, zatiaľ čo Mustang potreboval na rovnakej tratí 6:52,072 minúty. Rozdiel medzi oboma autami je teda necelé 2,8 sekundy.

S menšou pehou

Radosť Chevroletu zákonite ale musí kaziť skutočnosť, že vlajková loď GM ani s takto ohromným výkonom a pohonom oboch náprav (vpredu elektromotorom) nedokázal prekonať podstatne slabších európskych súperov.

Pred ZR1X sú Porsche 911 GT2 s paketom Manthey (6:43,300 min.), Mercedes-AMG GT Black Series (6:48,047 min.) a na úplnom vrchole je stále Mercedes-AMG One s časom 6 minút 29,090 sekundy.

6:43.300

Potlesk aj pre ZR1

Parádny je však tiež výsledok „štandardnej“ ZR1, teda modelu bez hybridnej techniky z prevedenia E-Ray. Tento model má 5,5-litrový preplňovaný osemvalec s výkonom 1079 koní a za elektrifikovanou ZR1X zaostal len o necelých jeden a pol sekundy! Dosiahol čas 6 minút a 50,763 sekundy a je preto druhou Corvette, ktorá berie cenný skalp Mustangu GTD.

Ani atmosférická Z06 sa ale nemá za čo hanbiť. Kolo na Nordschleife pokorila za 7:11,826 minúty. A aby bol kontext kompletný, mali by sme dodať, že Chevrolet dosiahol všetky vyššie uvedené časy vďaka vývojárom, ktorí si sadli za volant. Na rozdiel od profesionálnych pretekárov, ktorých si prenajímajú iné automobilky.

To okrem iného znamená, že všetky tri Chevrolety Corvette ešte môžu mať nejaké rezervy pre budúce pokusy. Mimochodom, všetky tri autá dostali príplatkové karbónové kolesá obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2R.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Chevrolet