V jadre ostáva pohonná jednotka oboch variantov Performance identická. Ide o dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra, technici však zvýšili plniaci tlak turbodúchadiel z 2,4 na 2,6 baru, takže motor má o 30 koní a 50 newtonmetrov viac ako doteraz.

Spolu s aktualizovaným softvérom osemstupňovej automatickej prevodovky schopnej odteraz radiť ešte o niečo rýchlejšie to znamená akceleráciu z miesta na stovku za 3,4 sekundy, čo znamená, že RS6 Avant i RS7 Sportback sa zlepšili o dve desatiny sekundy.

Audi hovorí, že súčasťou oboch noviniek je tiež prepracovaný a odľahčený stredový samosvorný diferenciál, ktorý pri bežných podmienkach rozdeľuje výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, ale dokáže tiež pustiť 70 % sily dopredu alebo naopak až 85 % dozadu. Výrobca tvrdí, že aj vďaka tomu sú modely Performance na limite menej nedotáčivé.

O niečo podobného sa mali postarať tiež nové pneumatiky Continental Sport Contact 7 s rozmerom 285/30 R22. V štandarde sú nové verzie postavené na 21-palcových diskoch, Audi ale ponúka tiež úplne nové 22-palcové kolesá, ktoré sú o 5 kg ľahšie ako súčasné dvadsať-dvojky.

To môže vyzerať ako zanedbateľné číslo, lenže v motoristickom športe obvykle platí, že ubratie jedného kilogramu na kolesách má rovnaký efekt ako redukcia 5 kg na samotnom aute, takže mínus 20 kg neodpruženej hmoty v tomto prípade určite nie je zbytočná diéta.

Ak by vás ale nové Continentaly vo výsledku nezrýchlili (nepredpokladáme totiž, že by mal ktosi potrebu jazdiť s 2090-kg Avantom alebo 2065-kg Sportbackom na okruhu), nové gumy by aspoň mali skrátiť brzdnú dráhu zo stovky na nulu o celé dva metre.

Keď už hovoríme o spomalení, mali by sme dodať, že obe autá budú sériovo dodávané s klasickými brzdami, pričom štandardne montovaný paket RS Dynamic posúva obmedzovač týchto áut z 250 na 280 kilometrov za hodinu, pridáva riadenie kolies zadnej nápravy a zadný športový diferenciál.

Ak chcete lepšie brzdy, budete si musieť priplatiť za balíček RS Dynamic Plus. Ten jednak posunie maximálku na 305 kilometrov za hodinu a pridá karbón-keramiku s priemerom kotúčov 440 mm vpredu a 370 mm vzadu. A majú ešte jednu výhodu. V porovnaní s obyčajnými oceľovými kotúčmi sú ľahšie o 34 (!) kg a opäť tu platí vyššie spomenuté pravidlo o neodpruženej rotujúcej hmote.

Nemenej zaujímavý je tiež fakt, že konštruktéri použili pri návrhu modelov Performance menej protihlukovej izolácie na motorovej priečke, v interiéri i zadnej časti. Audi kvôli tomu hovorí o „vzrušujúcom zvukovom zážitku“, aj tu je ale ešte sympatickejšie to, že sa vďaka tomu podarilo ušetriť pár ďalších kilogramov na pohotovostnej hmotnosti.

Audi RS6 Avant Performance a RS7 Sportback Performance budú dostupné v šestnástich farbách, medzi ktorými sa prvýkrát objavujú matné odtiene Ascari (modrá) a Dew (sivá). Za príplatok potom dostanete hromadu karbónových exteriérových doplnkov a podobne budete môcť utrácať aj za interiér. Koľko presne? Cenu zatiaľ nepoznáme, predaj by však mohol začať ešte koncom tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Audi