I keď je to veľmi divné, Audi prichádza s ponukou rýchlych modelov so vznetovými motormi. Ako sa teda zdá, dieselových áut sa výrobcovia tak skoro nechcú vzdať, obzvlášť keď ich zákazníci stále kupujú.

A tak Audi S6 alebo S7 v Európe prichádza ako TDI. Voči bežnej A6 je športovo ladená S6 znížená o 20 mm a verzia S7 voči A7 o 10 mm, pre lepšie jazdné prejavy je tu aj príplatkové natáčanie zadných kolies. Keďže ide už o športovo ladené modely, za príplatok budú aj karbón-keramické kúsky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rozdiely nájdeme na exteriéri s iným nárazníkom, 4 výfukovými koncovkami alebo sériovými 20-palcovými diskami. Pod prednou kapotou bude v Európe V6 3,0 TDI s maximálnym výkonom 257 kW (349 k) a 700 Nm. Audi uvádza aj hmotnosť motora, ktorá je na úrovni 190 kg.

Mild-hybrid vypne motor aj počas jazdy

S motorom je spojená 8-stupňová automatická prevodovka. Keďže už sériová A6 je mild-hybridná, aj novinka prichádza s mild-hybridom, teda 48 V sieťou a štartér/generátorom. Ten umožňuje vypnúť motor už pri dochádzaní do križovatky pod rýchlosť 22 km/h, alebo pri plachtení po dobu 40 sekúnd.

Pre Európu diesel, pre iné trhy zážihové TSI.

K tomu všetkému je v sacej vetve vložený elektrický kompresor, ktorý pomáha znižovať takzvanú turbodieru, zlepšuje odozvu na plynový pedál a vo väčšine prípadov ho obchádza nasávaný vzduch cez obtokový ventil. Pri potrebe akcelerácie z nižších otáčok však klapka uzavrie obtokový ventil a malý kompresor sa dokáže roztočiť až na 70-tisíc ot./min a jeho odozva je 250 milisekúnd.

Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, S6 zrýchli na 100-ku za 5 sekúnd a Avant a S7 za 5,1 sekundy. Aj vďaka vypínaniu motora počas jazdy majú automobily priemernú spotrebu podľa WLTP od 6,2 do 6,5 l/100 km. Cena pre Nemecko je pre S6 stanovená na 76 500 eur, pre Avant na 79-tisíc eur a S7 na 82 750 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

To najlepšie nakoniec. V USA, Ázii alebo na Blízkom východe budú S6 a S7 modely dostupné naopak s 2,9-litrovým TSI s 331 kW (450 k) a 600 Nm. Taktiež budú mať 48 V systém a elektrický kompresor. Je zaujímavé, že Audi neponúkne na výber pre zákazníkov, ale bez možnosti voľby rozhodne o rozdielnych palivách pre rozdielne trhy. Verím, že aj u nás by sa našli záujemcovia o zážihovú S6.

Zdroj foto: Audi