Konnichiwa MiBot... budeme ho vídať častejšie, alebo je to len výkrik do tmy, ktorý neprekročí hranice domácej prefektúry Hirošima, kde malé jednomiestne supermini vzniklo? Ťažko v tejto chvíli povedať, ale stojí za ním len pár rokov starý startup KG Motors (pozor, nepliesť s kórejským KG Mobility, teda bývalým SsangYongom).

Jeho zakladatelia mali zrejme pocit, že do dnešných veľkomiest sú obézne aj autá triedy kei car, teda malé ľahké mestské vozidlá s dĺžkou do 3,4 metra, šírkou maximálne 1,48 metra a motormi s objemom do 660 centimetrov kubických. Rozhodli sa preto navrhnúť svoj pohľad na ideálne „približovadlo“.

Menej ako dva a pol metra

Vznikol vďaka tomu MiBot, jednomiestny ultra-kompaktný automobil s dĺžkou len 2490 milimetrov, šírkou 1130 milimetrov, výškou 1465 milimetrov a rázvorom 1610 mm. Autori popisujú jeho dizajn slovami „nostalgický, retro, symetrický ale tiež futuristický“.

Aj keď ide o extrémne krátku konštrukciu, Japonci hovoria, že MiBot má unikátne technológie a vysoké bezpečnostné štandardy.

Pohon zadných kolies zabezpečuje synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi Mitsuba Corporation, ktorý produkuje 5 KW, teda necelých 7 koní a napája ho trakčná batéria typu LFP s kapacitou 7,68 kilowatthodiny. Autíčko má pohotovostnú hmotnosť 430 kg a stojí na 12-palcových kolesách s pneumatikami 145/70 R12.

Zrýchlenie firma neuvádza, ale maximálna rýchlosť je 60 kilometrov za hodinu, potrebujete bežný vodičský preukaz a výrobca garantuje dojazd 100 kilometrov pri konštantnej rýchlosti 30 km/h.

S dobrou cenou

To samozrejme nie sú žiadne zázračné parametre, ale nezabúdajte, že cena je len 1,1 milióna jenov, v prepočte iba 6675 eur!

Za tieto peniaze máte vo výbave 8-palcový dotykový displej, vyhrievané sedadlo, determálne sklá, online aktualizácie softwaru a batožinový priestor s objemom 36 litrov a nosnosťou 45 kg.

Presadí sa?

KG Motors pôvodne plánovali vyrobiť 300 áut, ale tie predali prakticky obratom, takže momentálne navyšujú produkciu. V tejto chvíli majú okolo 3300 objednávok, čo možno nie je obrovské číslo, médiá si však všímajú, že Toyota, teda najväčší automobilový koncern na svete, predal na domácom trhu v roku 2024 len asi 2000 elektromobilov!

So spomínanou cenou je MiBot asi za polovicu v porovnaní s malým elektrickým Nissanom Sakura a zdá sa, že Japonci sú z neho skutočne nadšení. Samozrejme nikde nie je dané, že sa presadí aj v zahraničí, ale minimálne by mohol byť inšpiráciou aj pre veľké automobilky, ako sa dá navrhnúť lacný elektromobil.

zdroj: KG Motors