Súčasný Levorg druhej generácie mal svetovú premiéru v roku 2020 a Japonci si okrem štandardného modelu s motorom 1.8 (naladeným na 177 koní a 300 newtonmetrov) nadelili o rok neskôr tiež športovú verziu WRX. Tá dostala preplňovaný štvorvalec s objemom 2,4 litra a výkonom 275 koní z Imprezy WRX, keďže Levorq je v podstate kombi verzia štvordverového sedanu Impreza.
Či sa časom objaví i Levorg Layback WRX, vylúčiť nemôžeme. Automobilka zodvihnuté ostré modely vcelku bežne vyrába, takže by nás to asi neprekvapilo. Momentálne je však novinka dostupná len so základnou jedna-osmičkou s identickým výkonom.
Layback má dĺžku 4770 mm, šírku 1820 mm a výšku 1570 mm, takže je v porovnaní so štandardným Levorgom o 15 mm dlhší, o 25 mm širší a vďaka prepracovaným komponentom zavesenia o 70 mm vyšší. To je tiež dôvod, prečo poskočila svetlá výška novinky o 55 mm na výsledných 200 milimetrov.
Upravený podvozok v kombinácii so stálym pohonom 4x4 (Subaru mu hovorí Symmetrical AWD) ešte nie je zárukou, že sa môžete vybrať do vážneho terénu, zároveň sa ale ani mimo asfalt nemusíte obávať, že ostanete stáť v prvej mláke zablatenej poľnej cesty.
Asi neprekvapí, že na aute nájdete nelakované plastové lemy blatníkov a rovnako upravené spodné časti nárazníkov. Nemusí vás potom tak veľmi mrzieť, ak ich niekde poškriabete. Špecifická pre tento model je tiež mriežka chladiča s hliníkovou horizontálnou lištou a 18-palcové disky natiahnuté v pneumatikách s rozmerom 225/55 R18.
Špeciálne pre Layback výrobca pripravil dvojfarebné čalúnenie s kontrastným prešívaním, ale poteší tiež audio Harman Kardon, najnovší komplexný bezpečnostný systém Eyesight X ADAS a vo výbave nájdete 12,3-palcový digitálny prístrojový panel doplnený 11,6-palcovou dotykovou obrazovkou.
Cenu Laybacku Subaru ešte nezverejnilo, je ale v podstate isté, že sa bude pohybovať niekde medzi Levorgom a verziou WRX. A pochopiteľne by nás zaujímalo, či bude tento model exportovaný aj do Európy či na ďalšie trhy, zatiaľ ale nemáme odpoveď ani na túto otázku.
zdroj: Subaru