V prípade Subaru je premiéra úplne nového modelového radu pomerne veľká vzácnosť, ak ale spolupracujete s najväčším automobilovým koncernom na svete a navyše potrebujete znížiť svoje flotilové emisie, aby ste v Európe nemuseli platiť mastné pokuty, všetko ide.

Hlavne ak môžete využiť technické základy hotového automobilu, ktoré Toyota partnerskému Subaru ponúkla. Ako sme naznačili, pred sebou máte preznačkovaný crossover C-HR+, ktorý dostal okrem nového loga aj prepracovanú prednú časť s vlastnými diódovými svetlami a modifikovaným nárazníkom.

S upraveným podvozkom i vizážou

Mierne odlišné sú tiež zadné svetlá i príslušné spodné partie v zadnej časti, robustnejší vzhľad podporuje väčšia plocha čiernych nalakovaných plastov a o originalitu nového Subaru bojujú tiež nové 18 až 20-palcové hliníkové disky. A aby sme nezabudli, automobilka uvádza v porovnaní s Toyotou zvýšenú svetlú výšku na 210 milimetrov a konštruktéri pre potreby značky modifikovali tiež odpruženie a riadenie.

Interiér pôvod naopak skoro nezakrýva, teda s výnimkou loga Subaru s Plejádami na volante. Na palubnej doske nájdete 7-palcový digitálny prístrojový panel, na ktorý sa musíte pozerať podobne ako v prípade Peugeotov cez hornú hranu venca splošteného volantu. Stred palubnej dosky okupuje veľká 14-palcový dotyková obrazovka, za ktorou beží infotainment podporujúci bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto a ktorý má po stranách spodnej časti dokonca dvojicu fyzických ovládačov.

4x4 len najvyššie postavená verzia

Zákazníci budú mať k dispozícii tri rôzne motorizácie a dve z nich (trochu kontroverzne) neponúknu symetrický pohon 4x4. Slabšie modely s pohonom predných kolies dostanú akumulátor s kapacitou buď 57,7 alebo 77 kilowatthodín, čo by podľa WLTP malo stačiť na 445, respektíve 585 kilometrov. Subaru ich výkon neuvádza, tipujeme však, že hovoríme o verziách naladených na 167 a 224 koní, ktoré má aj C-HR+.

Model s najvyššou výbavou dostane dva elektromotory so systémovým výkonom 343 koní a väčšiu batériu, s ktorou zvládne šprint na stovku za 5,0 sekundy a na jedno nabitie prejde podľa WLTP 470 kilometrov. Všetky prevedenia budú mať na palube integrovanú 22-kilowattovú nabíjačku striedavého prúdu a na rýchlonabíjačkách by ste sa mali dostať z 10 na 80 percent za 30 minút.

Termín zahájenia predaja začína až v prvom kvartáli 2026, takže ceny pre vás zatiaľ nemáme, ponúknuť ale môžeme ešte jedno prekvapenie. Toto nie je jediné aktuálne predstavené elektrické Subaru. Už čoskoro vám predstavíme ďalšiu novinku, E-Outback.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Subaru