Snímač tlaku v pneumatike môže vyzerať napríklad takto.

Snímač tlaku v pneumatike môže vyzerať napríklad takto.

V júli sme písali o tom, že Európania sú príliš leniví na to, aby si správne dofúkali pneumatiky. V prieskume firmy Bridgestone vyšlo, že až 63% z nás jazdí na mäkkých kolesách. Teraz nejdem polemizovať o tom, do akej miery je to nebezpečné. Nízky tlak v pneumatikách minimálne znižuje ich životnosť a zvyšuje spotrebu. Berme to ako fakt.

Napriek tomu, že ide o často opakovanú tému, ľudia si nedali povedať a tak zasiahol všemocný Brusel. Systém snímania tlaku v kolesách doteraz patril väčšinou do príplatkovej výbavy. Po novom bude tento systém pre všetkých. Nevyhneme sa mu ani my, ktorí si z času na čas kolesá dofúkame.

Výrobcovia áut vo všeobecnosti tvrdia, že o tento systém nie je veľký záujem. Ide o pomerne drahú záležitosť, ktorá môže v konečnom dôsledku mierne zdvihnúť ceny nových áut. Pri väčšom dopyte by jeho cena mohla klesnúť. Nech to bude akokoľvek, nakoniec si to zaplatíme my z vlastného vrecka.

Všetci neprijali s radosťou ani zavedenie povinného ABS a predsa je dnes samozrejmosťou. Snáď si zvykneme aj na snímače tlaku v pneumatikách.
V každom aute je takýto štítok. Stačí jednoducho aspoň približne dodržiavať jeho hodnoty.

V každom aute je takýto štítok. Stačí jednoducho aspoň približne dodržiavať jeho hodnoty.

Ako som spomenul, snímanie tlaku v pneumatikách predraží nové auto aj ľuďom, ktorí sa o svoje pneumatiky starajú. Tým, ktorí sú tvrdí ignoranti a odporcovia dofukovania, systém kolesá sám nedofúka. Predtým ako spustíme na Brusel kritiku pozrime sa na jednu nespornú výhodu. Ak dostanete defekt, nie vždy na to prídete včas. Snímače tlaku dokážu minimálne zachrániť prepichnutú pneumatiku pred totálnou deštrukciou.

Brusel svoje nové nariadenie obhajuje zvýšenou bezpečnosťou na cestách. Ani v tomto prípade nechýba všadeprítomná ekológia. Mäkká pneumatika má predsa na svedomí väčšiu spotrebu a viac oxidu uhličitého.

Ja si stále myslím, že najprv by sme mali dať do poriadku všetky cesty. Bezpečnosť by išla smerom nahor oveľa viac.

Prečítajte si aj: Európania sú leniví! 63% jazdí na mäkkých pneu. Robte s tým už niečo!

K príznakom zlého tlaku v pneu patrí aj nerovnomerné opotrebovanie dezénu.

K príznakom zlého tlaku v pneu patrí aj nerovnomerné opotrebovanie dezénu.