Ochrana dospelých

Pohľad do správy Euro NCAP k Lexusu RZ hovorí, že pri náraze na deformovateľnú bariéru bola ochrana dospelých cestujúcich na vysokej úrovni. Rečou komisárov bol aj najhorší výsledok stále adekvátny. V prípade ďalších skúšok však auto tak hladko previerkami neprešlo.

Prvé body stráca japonský elektromobil po čelnom náraze na pevnú bariéru. Snímače na hrudníku figuríny na zadných sedadlách zaznamenali príliš veľkú kompresiu, takže konzorcium vyhodnotilo tento výsledok ako „slabý“.

Hraničné hodnoty potom namerali senzory tiež na hrudníku figuríny vodiča pri bočnom náraze na stĺp. Stlačenie „rebier“ bolo skrátka vyššie ako ideálne. Zvyšné testy dopadli prakticky bez zaváhania, okrem iného aj preto, že RZ má medzi prednými sedadlami stredový airbag brániaci vzájomnému kontaktu cestujúcich. Celkovo berie Lexus 87 percent bodov.

Ochrana detí

Stručne povedané, ochrana detí je v Lexuse RZ perfektná. Ako je potom možné, že opäť získal „len“ 87 percent bodov? To je zase jedna zo záhad Euro NCAP.

Na jednej strane máte v podstate perfektné výsledky v nárazoch bez ohľadu na smer, z ktorého prichádzajú. Nechýba pochvala za elektroniku schopnú rozpoznať dieťa na zadnej sedačke spolu so systémom, ktorý vás upozorní, aby ste ho omylom nezabudli v aute. A navyše je tu tiež pozitívne hodnotenie faktu, že „všetky typy zádržných systémov, pre ktoré bolo RZ navrhnuté, bolo možné namontovať bez problémov“. Aj tak je to ale „len“ 87 %.

Ochrana chodcov

Za ochranu chodcov berie RZ 84 percent bodov, takže žiadne prekvapenie sa nekoná. V pozitívnom i negatívnom zmysle slova. Pri testovaní poddajnosti prednej časti sa ukázalo, že rizikové sú partie v mieste uloženia registračnej značky a klasicky predné stĺpiky.

Elektronika v rámci detekcie dospelých chodcov i detí naopak fungovala v podstate bez chýb a to isté platí aj pre cyklistov. Presnejšie povedané, Lexus dostal pochvalu za systém brániaci po zastavení otvoreniu dverí, ak snímače zaregistrujú blížiaci sa bicykel.

Asistenčné systémy

81 percent bodov a podľa Euro NCAP nedostatočné monitorovanie vodiča, presnejšie povedané jeho možnej únavy, zaspávania i rozptýlenia. Komisári Lexusu vytýkajú, že auto neupozorňuje na krátkodobé rozptýlenie, prípadne skutočnosť, že šofér používa mobilný telefón. V ostatných prípadoch sú ale výsledky vynikajúce.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP