Strecha s čelným sklom posunutým smerom dopredu podporuje previazanosť kupé a kabrioletu, a aj vo verzii kupé poskytuje v interiéri množstvo svetla, čo prináša vodičovi aj spolujazdcovi pocit priestoru a voľnosti. V ponuke je 7 farieb, najviac vynikne biela perleť.


Vpredu sediaci si užijú novo objavený pocit z priestoru, lebo horná časť rámu čelného skla je posunutá o 6 cm vpred. To tiež zabezpečuje jednoduchší prístup k predným sedadlám a potláča efekt "čiapky", ktorým sa vyznačujú dlhšie a šikmejšie čelné sklá. Použitie jedinečného čelného skla s minimalizáciou turbulencií už v základnej výbave umožňuje jazdu vo štvorici až do rýchlosti 90 km/h bez rušiacich aerodynamických a akustických turbulencií. Dva cestujúci jednoducho zakryjú zadné sedadlá a výrazne vírenie vzduchu v interiéri nepocítia. Obe zariadenia, čelné sklo proti turbulenciám, aj kryt zadných sedadiel, umožňujú jazdu v kabriolete bez ohľadu na rýchlosť.

Strechu vyvinul Karmann, známy špecialista v odbore skladacích striech. Strešný modul sa skladá z nasledujúcich prvkov:  dvoch sklenených panelov, ktoré sa skladajú do V, aby sa zmestili do batožinového priestoru, mechanizmu pre spoločné funkcie s vekom batožinového priestoru a strechy s hydraulickou a elektronickou riadiacou jednotkou. Celková hmotnosť modulu je 110 kg, z čoho 75 kg pripadá na strechu a 25 kg na mechanizmy ovládania dverí kufra. Kinematika je zabezpečená plne elektro-hydraulický pohonom. Strecha sa ovláda stlačením tlačidla na konzole, a sa za krátkych 21 s je z kabria kupé. Okná sa do strešného modulu zasúvajú v dĺžke niekoľkých milimetrov, čím je dosiahnutý lepší zvukový komfort a ochrana proti dažďu. Toto je vylepšenie, ktoré by ste u predchodcu hľadali márne.


Nový Mégane CC je určený na prepravu 4 osôb a ich batožiny. Ponúka priestor s pravidelnými proporciami a ľahkým prístupom. Patrí k najštedrejším v kategórii: 417 dm3 v polohe coupé a 211 dm3 vo verzii cabriolet. Prístup uľahčuje nakladací prah vo výške 590 mm - najnižší v segmente. Vo verzii kabriolet dosahuje výška pod vekom batožinového priestoru hodnotu stále 258 mm, čo je naj v triede a umožňuje naložiť vedľa seba 3 kufre. 9 litrová skrinka pred spolujazdcom sa odomyká a zamyká spolu s centrálnom. To pomáha chrániť osobné veci bez toho, aby ste museli zatvoriť strechu.


Pre tých, ktorí dobré audio, vyvinul Renault spolu s Arkamys systém 3D Sound, ktorý obsahuje 140W systém ôsmich reproduktorov (4 hĺbkové a 4 výškové reproduktory) a pripojiteľnosť k Bluetooth.

Renault Mégane Coupé-Cabriolet dostal prednú nápravu typu pseudo-McPherson so spodným trojuholníkovým ramenom a stabilizátorom s priemerom 22 mm. Vzadu je vlečná náprava s priečkou s programovanou tuhosťou. Naladenie náprav a tlmičov bolo zamerané na zaistenie komfortu, pri minimálnych možných náklonoch karosérie. S cieľom optimalizovať rovnováhu medzi presným vedením a komfortom, boli do zadnej nápravy pridané bi-materiálové silentbloky, ktoré umožňujú použitie rôzne tvrdej gumy na filtráciu priečnych nerovností.


Podvozok vyladili tak, aby poskytoval vysoký štandard jazdného komfortu a spĺňal špecifiká rozloženia váhy asociované s kabrioletmi s tvrdou strechou. Vzhľadom na rozdiel v hmotnosti v pomere k hatchbacku (+160 kg), urobili nasledovné modifikácie: tuhosť tlmičov vpredu stúpla o 13% a o 17% vzadu (18,4 mm/100DaN vpredu a 20,3 mm/100DaN vzadu) stabilizátor stuhol približne o 50%, zadná náprava sa pritvrdila približne o 25%, uloženia tlmičov stuhli pre lepšie zvládanie udržania karosérie v priamom smere. Nakoniec, pomer medzi tuhosťou pružín a odpruženej hmoty je ekvivalentný k hatchbacku.


Špecifický uhol nakláňania, čiže kapacita nakláňania je 0.41°/ms-2, čo v prípade predchodcu bolo 0.48°/ms-2. Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet v sebe kombinuje nesmierne komfortnú jazdu s minimálnym nakláňaním.

Elektrický posilňovač riadenia kompletne prepracovali a v porovnaní s predchádzajúcou generáciou v sebe zahŕňa zlepšenia, už použité na modeli hatchback a coupé. Ponúka lepšiu synchronizáciu medzi požiadavkami vodiča a odozvou systému. Zlepšenia sa zamerali na výmenu indukčného snímača natočenia volantu (0,6 ms oproti 2,4 ms), ktorý je 4 krát rýchlejší ako optická verzia. Tiež zrýchlenie toku dát do riadiacej jednotky (1000 Hz oproti 420 Hz v prípade modelu Mégane II), zrýchlenie odozvy posilňovača riadenia (300 Hz oproti 70 Hz), a ostrejší pomer natočenia volantu 18:1 na 17:1.

Výkonnejšia brzdová sústava, ktorá pozostáva z vetraných brzdových kotúčov s priemerom 280 mm vpredu (296 mm pri motore dCi 160) a pevnými kotúčmi s priemerom 260 mm vzadu.

V závislosti od motora sú k dispozícii tri veľkosti kolies:
16 palcov, 205/55
17 palcov, 225/45
18 palcov, 225/40

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet dostane na Slovensku dva benzínové motory: 1,6 16V s max. výkonom 81 kW (110 k) a 151 Nm a nový 1,4 litrový TCe 130 s max. výkonom 96 kW (130 k) a 190 Nm a zmiešanú spotrebu 7,3 litrov/100km. Toto dopĺňajú tri výkonové verzie vznetových motorov. Verzie dCi 110 s max. krútiacim momentom 240 Nm a dCi 130 s 300 Nm sú známe 1,9 l turbodízle. Najvýkonnejšia verzia dCi 160 k, ktorá má 380 Nm je 2,0 l agregát.

Automatická prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch) s dvoma spojkami vracia Mégane do hry s konkurenciou, ktorá podobné mašinky ponúka už nejaký čas. Keďze prichádza neskôr, má aj niektoré nové funkcie, ktoré staršie ponuky konkurencie neboli doriešené. Jazdný komfort je zlepšený optimalizovanou kontrolou preklzu: keď štartujete, vozidlo sa pohýňa postupne, zároveň s tým, ako je uvoľňovaný brzdový pedál. Dobrá vlastnosť hlavne v posúvaní sa v zápchach alebo parkovaní. Sytém zahŕňa asistent štartu do kopca: keď sa vozidlo rozbieha do kopca, tlak na brzdy stále pôsobí, zatiaľ čo vodič dvíha nohu z pedálu, čo zaisťuje, že vozidlo zostáva stáť niekoľko málo sekúnd. Spoločne s protipreklzovou kontrolou to pôsobí ako prevencia, aby sa auto pohlo smerom vzad, a zaisťuje sa tak bezpečný rozjazd auta do kopca. Vďaka nej je spotreba paliva o 17 % nižšia a emisie CO2 sa znížili o 30g/km v porovnaní s konvenčným automatom. V spojení s motorom dCi 110 FAP a vďaka emisiám CO2 130g/km sa EDC prevodovka stala prvou automatickou prevodovkou, ktorá sa kvalifikovala na označenie Renault eco2.


Ceny nového Renault Mégane CC