Z päťdesiat-trojky je – stručne povedané – namiesto mild-hybridu plug-in hybrid a len pre istotu pripomíname, že sa týka oboch karosárskych verzií, teda SUV i SUV kupé.

Základom prepracovaného AMG je opäť preplňovaný radový šesťvalec s objemom 3,0 litra, má však vyšší výkon. Z pôvodných 435 koní trojliter nepatrne poskočil (vďaka prídavnému chladiču a preprogramovanému softvéru) na 449 koní, maximálny krútiaci moment 560 newtonmetrov naopak ostáva.

Spaľovacej pohonnej jednotke asistuje elektromotor s výkonom 100 kilowattov, teda 136 koní a krútiacim momentom 480 Nm, pričom Mercedes uvádza systémových 544 koní a 750 Nm.

V kombinácii s 9stupňovou automatickou prevodovkou a štandardnou štvorkolkou auto zvládne šprint z miesta na stovku za 4,7 sekundy, maximálnu rýchlosť má obmedzenú na tradičných 250 km/h a čisto na baterky vás elektronika bez prudkého pridávania pustí k hranici 140 km/h.

Kombinovaná spotreba 1,2 až 1,5 litra benzínu na 100 kilometrov je nezmysel, pokiaľ k nej nepripočítate i 28 až 30 kWh, ktoré si auto zoberie z prídavného akumulátora. Ten má celkovú kapacitu 31,2 kWh (využiteľnú hodnotu Nemci neuvádzajú) a v závislosti na podmienkach, výbave a karosárskej verzii vám to podľa metodiky WLTP bude stačiť na dojazd 80 až 87 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Sympatické tiež je, že okrem integrovanej 11-kilowattovej nabíjačky môžete auto pripojiť aj na rýchlonabíjačku s jednosmerným prúdom, z ktorej môžete nabíjať výkonom 60 kW. To znamená, že z 20 na 80 percent dostanete baterku za 20 minút.

GLE 53 Hybrid vám automobilka štandardne dodá s 21-palcovými hliníkovými diskami, mierne prepracovaným dizajnom (kvôli prídavnému chladiču), prídavnými štítkami HYBRID, ale tiež brzdovými 400-milimetrovými prednými brzdovými kotúčmi so šesťpiestikovými strmeňmi alebo prepracovaným multimediálnym rozhraním MBUX, ktoré reflektuje výmenu techniky.

Ďalšími úpravami prešiel tiež podvozok, presnejšie povedané čakajte novú kalibráciu sériového vzduchového odpruženia i adaptívnych tlmičov (vzadu úplne nové) a vo výbave nájdete i prídavný exteriérový reproduktor pre chodcov či cyklistov, ktorý ich akusticky upozorní na vaše auto pohybujúce sa v elektrickom režime.

Slovenské ceny v tejto chvíli k dispozícii nemáme, ale v Nemecku dáte za SUV 125 515 eur s daňou a SUV Coupé vás vyjde na 133 851 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes