Ak vás napriek maskovaniu zaujíma, ako bude finálne auto vyzerať, pozrite sa na vlaňajší koncept Vision Neue Klasse X, domyslite si k nemu klasické vonkajšie spätné zrkadlá, výsuvné kľučky dverí a máte na 95 percent presný obrázok.
Okrem iného to znamená, že sa štylistické oddelenie BMW trochu umiernilo, vrátilo do hry ľadvinky normálnej veľkosti a podľa všetkého upúšťa tiež od extrémnych hrán posledných sériových modelov.
Prvý produkt Neue Klasse
Kým dizajn bude tak trochu návrat k tradíciám, technicky pôjde (minimálne pre automobilku) o revolúciu. Chystaná iX3 bude prvým autom značky postaveným na platforme Neue Klasse, ktorú čoskoro využije tiež elektrická alternatíva BMW radu 3.
Zaujímavé na tom je, že kým BMW doteraz predstavovalo novinky schopné ponúknuť v jednom balení spaľovacie jednotky i čisto elektrický pohon (5/i5, 7/i7, X3/iX3...atď), zatiaľ čo konkurencia zvlášť vyvíjala drahé platformy pre autá s klasickým a batériovým pohonom, teraz sa situácia tak trochu obracia. Príkladom je nový Mercedes CLA schopný jazdiť na benzín i elektriku, zatiaľ čo Neue Klasse bola vyvinutá výlučne ako elektromobil.
Prvýkrát 800 V
Jeho podstatou je v prvom rade nová 800-voltová architektúra kombinovaná s novým typom článkov s vyššou energetickou hustotou. Pre zákazníkov to znamená, že iX3 zvládne rýchlonabíjanie výkonom 400 kW a BMW už teraz sľubuje, že 10-minútové nabíjanie v ideálnych podmienkach predĺži dojazd o 350 kilometrov!
Výkony sú zatiaľ (akože) tajné, ale už teraz vieme, že prvá dvojmotorová verzia s pohonom oboch náprav bude mať systémový maximálny výkon 408 koní a najvyšší kombinovaný krútiaci moment 600 newtonmetrov. Približne 2,3 tony vážiacemu SUV do dovolí akceleráciu z miesta na stovku „pod 5 sekúnd“ a maximálka je odhadovaná na 200 kilometrov za hodinu.
800-km dojazd
Kapacitu batérií nepoznáme, ale...! BMW už zverejnilo dojazd podľa metodiky WLTP a je to celkom slušné číslo – iX3 by mala na jedno nabitie zvládnuť 800 kilometrov. Podľa čínskej optimistickejšej metodiky CLTC je to dokonca 900 kilometrov, zatiaľ čo pri prísnejšom meraní podľa americkej EPA automobilke vyšlo 645 kilometrov.
Nové BMW iX3 bude konkurovať hlavne Audi Q6 e-tron a mieri tiež proti chystanému Mercedesu GLC s technológiou EQ. A Mníchov podľa všetkého nezabudol ani na svoje korene, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a agilitu. iX3 má rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 49:51 a podvozok z veľkej časti preberá od poslednej benzínovej X3.
Fyzické ovládače príliš nečakajte
Konštrukčne to znamená, že vpredu pracujú dvojité lichobežníkové ramená, vzadu viacprvkové zavesenie a auto ostáva na oceľových pružinách, aj keď niektorí konkurenti môžu mať vzduchové pérovanie. V tomto prípade však zákazníci dostanú aspoň hydraulické dorazy, ktoré by mali významne vylepšiť celkovú kvalitu jazdy.
Interiér, respektíve palubná doska do značnej miery kopíruje Panoramic iDrive predstavený začiatkom tohto roka na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2025 v Las Vegas. Pre zákazníkov to znamená menej fyzických tlačidiel, aj keď tie na multifunkčnom volante s názvom Shy-tech budú podsvietené. Samotnou podstatou rozhrania Panoramic iDrive je čierna plocha v spodnej časti čelného okna, ktorá posádke zobrazí väčšinu dôležitých dát. O ešte väčšiu prehľadnosť sa potom postará 3D head-up displej, ktorý premietne informácie o úroveň vyššie.
Made in Hungary
Nová iX3 bude vybavená rozhraním V2L s príkonom 3,7 kW, ale dostane tiež V2H a V2G, teda techniku schopnú napájať vám dom, iné autá a tiež vracať časť energie do siete. Spolu s autom bude BMW dodávať aj nový Wallbox s obojsmerným tokom energie a výkonom 19,2 kilowattu.
Výroba novinky štartuje v priebehu tohto roka v maďarskom Debrecíne.
zdroj: BMW