Má to byť supersedan s obrovským výkonom, a to znamená len jediné. Ak sa chce skutočne postaviť spomínanému nemeckému i americkému konkurentovi, respektíve sa im aspoň priblížiť, bude na to skutočne potrebovať výkon prekonávajúci hranicu 1000 koní.

Len pre istotu dodávame, že Taycan Turbo GT s paketom Weissach dokáže krátkodobo, pri aktivácii rozjazdového režimu, vyvinúť maximálnych 1034 koní a na dve sekundy dokonca 1108 koní. Ešte ďalej sa dostal Lucid Air, ktorý v trojmotorovom prevedení Sapphire vyprodukuje až 1251 koní.

S axiálnymi elektromotormi

Presné čísla pre Mercedes sú v tejto chvíli tajné, ale zdroje oboznámené s projektom štvordverového AMG GT na baterky boli o čosi zhovorčivejšie. Týka sa to britského špecialistu na výrobu elektromotorov, firmy YASA, ktorá sa pochválila novými veľmi kompaktnými axiálnymi elektrickými jednotkami s hmotnosťou len 24 kg!

Táto spoločnosť je dnes 100-percentnou dcérou Mercedesu a vyvinula ich pre budúce modely, ale prvýkrát sa objavili napríklad v koncepte Vision One-Eleven už v roku 2023. Šéf YASY, Tim Woolmer, vtedy prezradil, že spomínaný 24-kilogramový elektromotor dokáže vyprodukovať 487 koní a 800 newtonmetrov.

Tri alebo štyri?

Dajte ich dohromady dva dozadu (ako v koncepte One-Eleven) a jeden dopredu alebo dokonca použite štyri kusy (podobne ako nájdete štyri elektromotory v triede G 580 EQ) a hranicu 1000 koní a nejakých 1400 Nm hravo prekonáte.

Schopnosti chystanej novinky však nebudú stáť len na výkone. Má to byť prvý elektromobil postavený na novej modulárnej platforme AMG.EA, ktorá je určená pre najsilnejšie športové modely. A zároveň štvrtým vozidlom z Affalterbachu vyrobeným kompletne na zákazku v športovej divízii – po SLS, GT a štvordverovom GT.

Dizajn nového auta naznačujú fotky maskovaného testovacieho prototypu, na jeho „vyzlečenie“ však dlho čakať nemusíte. Mercedes už zverejnil prvú obrazovú upútavku, ktorá signalizuje pripravovanú svetovú premiéru. Presný dátum nepoznáme, ale malo by sa tak stať už v priebehu júna 2025.

zdroj: Mercedes-AMG, Autocar, @spotcrewda cez Autoblog