Crossover Symbioz, ktorý Renault uviedol na trh ako alternatívu elektrického modelu Megane, bol doteraz dostupný len s hybridom. Slovenské zastúpenie ho predáva za 28 500 eur, respektíve momentálne za akciovú cenu 25 790 eur. Len pre porovnanie, Megane štartuje na hranici 39 400 eur, aj keď má samozrejme výkonnejší motor.

Ak vám nejde vyslovene o počet koní pod kapotou, ale záleží vám na tom, že radšej tankujete ako dobíjate, máme pre vás dobré správy.

Trochu horšia dynamika

Renault aktuálne uviedol na trh novú motorizáciu, aj keď slovíčko novú nie je úplne na mieste. Predné kolesá totiž poháňa známa jedna-trojka s turbom naladená na 140 koní a 260 newtonmetrov, ktoré násobí šesťstupňová manuálna prevodovka.

Dynamika pri akcelerácii z miesta na stovku je v prípade tejto verzie trochu horšia, ako má výbehový hybrid. Autu trvá normované zrýchlenie 11,2 sekundy, zatiaľ čo benzín-elektrika zvládne tú istú disciplínu za 9,1 sekundy. Maximálka oboch prevedení je ale rovnaká, konkrétne 180 kilometrov za hodinu.

Mínus 2572 – to je hlavný rozdiel

To najdôležitejšie ale je, že Renault predáva mild-hybridnú 1.3 TCe vo výbave Evolution v akcii už od 23 218 eur, teda o 2572 eur lacnejšie v porovnaní s hybridom. V základe máte samozrejme to isté, teda napríklad plne diódové svetlá, 10,4-palcový dotykový displej spárovaný s rozhraním OpenR Link, automatickú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory s kamerou či 17-palcové oceľové disky.

Druhou možnosťou je stupeň Techno za 24 910 eur, čo je v porovnaní s hybridom menej o identických 2572 eur. A výbavové prvky sa pochopiteľne ani v tomto prípade nemenia.

Je trochu škoda, že týmto ponuka Renaultu končí. Inak povedané, štvorvalcové turbo si nekúpite vo výbavách Esprit Alpine ani Iconic. Dostupné sú len pre Symbioz Full Hybrid E-Tech 160.

zdroj: Renault