Svetlá z Insignie

Vo výraznej čiernej maske nájdete najnovšie adaptívne svetlomety Intelli-Lux LED Pixel, ktoré pochádzajú priamo z vlajkovej lode, teda Opelu Insignia. Nové svetlá majú až 168 diódových svietiacich prvkov. Nová generácia modelu Astra je len o 4 mm dlhšia ako predchodca, a to aj napriek rázvoru predĺženému o 13 mm na výsledných 2675 mm. „Nová Astra predstavuje vzrušujúci ďalší krok v realizácii nového dizajnu,“ hovorí Mark Adams, šéf štylistického oddelenia. „Vďaka odvážnej prednej časti Vizor, výrazným svalnatým podbehom a čistému povrchu má nová Astra športovú a sebavedomú osobnosť. Odvážnym krokom do budúcnosti je aj interiér. Nápadný kokpit orientovaný na vodiča s hladkým sklom novej technológie Pure Panel prinesie našim zákazníkom úplne nový a emotívny zážitok.”

Rozhliadnite sa pozorne po interiéri a zistíte, že analógové prístroje patria histórii. Nahradil ich plne digitálny Pure Panel, ktorý je zložený z dvoch desaťpalcových obrazoviek. Na tej, ktorá je uprostred palubnej dosky, bude možné bezdrôtovo využívať funkcie Apple Carplay a Android Auto. 

Ako je u áut tejto značky často zvykom, aj Astra dostala predné certifikované sedadlá AGR, ktoré ponúkajú širokú škálu voliteľných nastavení, vrátane elektrického ovládania či elektro-pneumatickej bedrovej opierky. Objednajte si čalúnenie kožou Nappa a dostanete vyhrievanie sedačiek vpredu i vzadu, predné s ventiláciou a vodič sa bude môcť dokonca nechať rozmaznávať masážami. A aby sme nezabudli, k dispozícii sú aj sedadlá potiahnuté alcantarou.

Prvýkrát aj ako plug-in hybrid

Rüsselsheimská novinka bude prvýkrát k dispozícii s čiastočne alebo plne elektrickým pohonom. Opel ponúkne novú Astru ako plug-in hybrid vo dvoch výkonových verziách a zhruba rok po uvedení dorazí i čisto elektrický model s názvom Astra-e. Okrem toho sa budú predávať aj verzie s benzínovými a naftovými motormi v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou. 

Jednotlivé modely budú mať výkon od 81 kW (110 k) do 165 kW (225 k), pričom vrcholom bude plug-in hybrid. Práve ten ponúkne systémový výkon 225 koní a k tomu maximálny krútiaci moment 360 Nm. Samotný benzínový 1,6-litrový štvorvalec produkuje 133 kW (180 k), zatiaľ čo elektromotor prispeje výkonom 81 kW (110 k). Alternatívne bude k dispozícii aj slabší dobíjací hybrid so systémovým výkonom 132 kW (180 k). Maximálny krútiaci moment ostal identický, ale zážihový štvorvalec v tomto prípade dodá 110 kW (150 k). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne silnejší variant za 7,7 sekundy, ten slabší potom za 7,9 sekundy. Vďaka batérii s kapacitou 12,4 kWh by nová hybridná Astra mala byť schopná zvládnuť podľa metodiky WLTP až 60 kilometrov čisto elektricky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ostáva aj klasika

Ak nebudete mať chuť utrácať za elektrifikované verzie, nemusíte sa báť, že z predajne Opelu odídete s prázdnymi rukami. Pre zákazníkov hľadajúcich klasiku automobilka pripravila benzínový 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním, šesťstupňovým manuálom a výkonom 81 kW (110 k). 

Zážihový motor je k dispozícii aj s výkonom 96 kW (130 k) a v takom prípade si budete môcť vybrať šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo osemstupňový automat. Fanúšikom nafty by mohol voňať 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm, ktorý opäť dáva na výber medzi manuálom a automatom. Kniha objednávok bude otvorená počas aktuálnej jesene, pričom prvé vozidlá dorazia klientom začiatkom roka 2022. A už onedlho by sme mali spoznať aj praktickejšiu verziu Sports Tourer.