O jeho dizajne by sme mohli písať stohy litánií a možno sa oň aj trochu otrieme. Poďme ale najskôr na to dôležité, čo si nemôžete pozrieť sami v galérii – techniku.
Asi ste už pochopili, že nová generácia Twinga bude výlučne elektrická. Renault sa skrátka snaží osloviť zákazníkov hľadajúcich malý relatívne dostupný batériový automobil, ktorých na európskom trhu zatiaľ nie je veľa.
5 s Capturom
Využil pri tom platformu modulárnu AmpR Small z Renault 5 s pohonom predných kolies, ale vzadu je jednoduchá vlečená náprava s torznou priečkou. Výsledkom je mestský hatchback, ktorý svojou jednopriestorovou karosériou môže pripomínať mestský minivan.
Novinka má dĺžku 3789 mm, šírku 1720 mm, výšku 1491 mm a rázvor náprav 2493 milimetrov. Štvormiestne autíčko skutočne nadväzuje na pôvodný model nielen dizajnom, ale snaží sa ísť podobnou cestou aj po praktickej stránke, čo znamená, že aj v tomto prípade dostanete možnosť posúvať dve samostatné zadné sedadlá v pozdĺžnom smere, v rozsahu 170 milimetrov.
Pomerne skromá motorizáci
Automobilka uvádza základný objem batožinového priestoru 360 litrov, nie je ale zatiaľ zrejmé, či ide o hodnotu so zadnými sedadlami posunutými dopredu alebo dozadu (tipujeme prvú možnosť, pretože sme tiež zaregistrovali hodnotu 205 litrov, ktorá by mala platiť v druhom usporiadaní). V každom prípade... ak ich sklopíte, dostanete kufor s objemom rovných 1000 litrov.
Predné kolesá poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 82 koní a krútiacim momentom 175 newtonmetrov. Pri pohotovostnej hmotnosti 1200 kg Twingo zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,1 sekundy a ponúkne pomerne skromnú najvyššiu rýchlosť 130 kilometrov za hodinu.
LFP namiesto NMC
Pohonná jednotka využíva lítium-železo-fosfátovú trakčnú batériu čínskeho koncernu CATL, ktorá aj podľa Renault síce nedisponuje takou energetickou hustotou ako články typu NMC, priznáva ale, že vďaka tomuto rozhodnutiu sa podarilo znížiť náklady na akumulátor o 20 percent.
Twingo ponúkne využiteľnú kapacitu 27,5 kilowatthodiny, čo podľa metodiky WLTP stačí na dojazd 263 kilometrov. Pokiaľ ide o nabíjanie, v základe dostanete možnosť využiť len striedavý prúd s výkonom 6,6 kW (a potrvá to 4 hodiny a 15 minút), ale za príplatok Renault ponúkne výkonnejšiu integrovanú nabíjačku typ AC s výkonom 11 kW a auto potom zvládne tiež jednosmerný prúd s maximálnym výkonom 50 kW.
Aj ako powerbanka
To je na dnešné pomery stále málo, na druhej stane ale kvôli malej kapacite zvládnete nabiť Twingo (v ideálnych podmienkach) z 10 na 80 percent do 30 minút. S paketom Advanced Charge vám malý Renault ponúkne rozhranie V2L a V2G, s výstupom s výkonom 3,7 kW.
Interiér sa okrem zadných sedadiel odvoláva na prvé Twingo napríklad tlačidlom aktivácie výstražných smeroviek či zdobeným reliéfnym čalúnením stropu. Vodič má k dispozícii 7-palcový digitálny prístrojový panel a 10-palcovú dotykovú obrazovku. K tomu bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay a vďaka multimediálnemu rozhraniu OpenR Link s Google máte možnosť stiahnuť si do vozidla viac ako stovku aplikácií.
Zo Slovinska
Výroba auta bude prebiehať v Slovinku, v továrni Novo Mesto, pričom na vybrané európske trhy bude uvedené v priebehu prvého polroka. K nám asi nedorazí skôr ako koncom 2026 a na štarte počítajte s úvodnou cenovkou pod 20 tisíc eur.
zdroj: Renault















































