Opel tvrdí, že práve predstavená novinka je v podstate demonštrátor schopností budúcich športových modelov GSE, ktoré automobilky plánuje v najbližších rokoch uviesť na trh.
Samozrejme je vozidlo ako také prezentované v prvom rade ako technické cvičenie pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 konzol PlayStation 4 a PlayStation 5, pričom aktualizácia s Corsou GSE bude dostupná už na jeseň. Šéf štylistického oddelenia Opelu Mark Adams ale tvrdí, že ostrý hatchback obsahuje aj „prvky reálneho sveta“.
Opel chce nové atraktívne športové modely
Koncept podľa Opelu odkazuje na slávne súťažné stroje, konkrétne napríklad na Mantu 400 a je celkom vtipné, že Adams predstavenie štúdie GSE prirovnáva k momentu, keď Honda uviedla na trh športové verzie Type R. Dodal tiež, že cieľom je postaviť a uviesť na trh „skutočne dosiahnuteľné autá z plagátov“ s „poriadnym výkonom“, ktoré „donútia ľudí dívať sa na značku inak“. Opel zároveň priznáva, že chce týmto počinom osloviť mladšie publikum.
„Mnohé koncepty sú meter vysoké a päť metrov dlhé. Pokiaľ ide čisto o fantáziu, sú skvelé, ale dávajú ľuďom zmysel? Dajte tomu ale nápis Corsa a vytvorte niečo reálnejšie, s kompaktnejším pôdorysom,“ pripomína Mark Adams.
STLA Small na scénu!
Asi je dôležité tiež dodať, že novinka napriek istej vzdialenej podobe nemá nič spoločné so súčasnou Corsou. Je totiž postavená na pripravovanej novej koncernovej platforme STLA Small, ktorá by sa prvýkrát mala objaviť pod karosériou chystanej siedmej generácie Opelu Corsa.
V porovnaní so súčasným malým hatchbackom je koncept o 130 milimetrov dlhší a o 105 milimetrov širší, čo naznačuje, že nástupca Corsy zásadným spôsobom nenarastie. O čosi impozantnejšie sú potom uvádzané technické parametre.
880 koní na necelých 1,2 tony
GSE má byť poháňané dvojicou elektromotorov, každý s výkonom až 350 kilowattov, teda 476 koní! Opel však ich výkony nesčítava, prezentuje skromnejší systémový výkon 800 koní, ktorý je možné krátkodobo (vďaka funkcii Boost) zvýšiť o ďalších 80 koní.
Motory čerpajú energiu z trakčnej batérie s kapacitou 82 kilowatthodín a pozoruhodná je tiež hmotnosť. Opel uvádza 1170 kg. A od toho sa odvíja tiež čas akcelerácie z 0 na 100 km/h za 2,0 sekundy a maximálna rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.
Automobilka ústami Marka Adamsa priznáva, že čísla sú hypotetické, keďže auto bude možné šoférovať len v hre, šéfdizajnér ale upozorňuje, že údaje sú napriek fikcii realistické a teoreticky by sa mohli objaviť aj v produkčnom aute! „Ak by ste chceli dosiahnuť realistické maximum, potom ide o vierohodné čísla,“ dodáva Adams.
Ak vás práve napadajú štipľavé ironické poznámky, skúste si spomenúť na koncept Renaultu 5 Turbo 3E s výkonom 544 koní. Aj ten bol spočiatku považovaný len za fantáziu, lenže Francúzi práve spúšťajú jeho malosériovú výrobu!
zdroj: Opel