Prvý elektrický Opel s dvomi elektromotormi a logicky tiež prvý s pohonom oboch náprav, ktorému automobilka nadelila skratku Electric AWD.
Nová verzia SUV Grandland samozrejme využíva koncernovú techniku sesterských modelov Peugeot e-3008 a e-5008, takže príchod tohto auta na trh a ani jeho parametre zase nie sú také prekvapivé, ako by sa mohlo zdať.
Výkon podľa zvoleného režimu
Grandland Electric kombinuje štandardný elektromotor predokolky s výkonom 213 koní s druhou elektrickou jednotkou pri zadnej náprave, ktorá produkuje 112 koní. Celkovo vám je auto schopné poskytnúť systémových 325 koní a maximálny krútiaci moment 509 newtonmetrov, mali by ste si však pamätať, že nie vždy ich budete mať pod pravou nohou.
V režime Normal vám Opel uvoľní len 313 koní a 450 Nm, v Eco dostanete dokonca len 213 koní a 343 Nm, pričom prednosť má vždy predná jednotka a riadiaca elektronika vám pustí na kolesá väčší výkon len pri kick-downe.
Športový režim znamená, že oba motory pracujú permanentne a sú schopné uvoľniť vám maximum, pričom dostanete tiež špecificky nastavené ostrejšie reakcie na zošliapnutie pedálu akcelerátora i tuhšiu odozvu v riadení vďaka menej dôrazne pracujúcemu posilňovaču.
Posledný štvrtý režim má označenie 4WD, pričom motory sú opäť v záprahu synchrónne, podstatné je však rovnomerné rozdeľovanie sily medzi jednotlivé kolesá tak, aby malo auto čo najlepšiu trakciu.
Zatiaľ len s menšou batériou
Grandland Electric AWD dostal trakčnú batériu s menšou kapacitou, teda 73 kilowatthodín, zatiaľ čo slabšie prevedenie môže mať aj 82,2-kWh akumulátor. Štvorkolka má preto oficiálny dojazd podľa WLTP „len“ 501 kilometrov.
Súčasťou výbavy variantu Electric AWD, ktorý dokáže rýchliť z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, sú tlmiče, ktoré mechanicky prispôsobujú tlmiacu silu v závislosti na frekvencii pohybu kolesa, inak povedané menia svoju charakteristiku podľa povrchu cesty. K tomu dostanete 20-palcové hliníkové disky a tiež aerodynamické vložky v prednom i zadnom nárazníku, ktoré spoločne znížili koeficient aerodynamického odporu na Cd 0,278.
Prvé autá by sa mali k zákazníkom dostať na jeseň tohto roka, slovenské zastúpenie však ceny zatiaľ nezverejnilo. Nepochybujte ale o tom, že Electric AWD bude drahší ako batériová predokolka, ktorá stojí od 42 490 eur (Edition) do 46 190 eur za GS s väčšou baterkou.
zdroj: Opel