Značka Zeekr je v koncerne Geely zaradená až na vrchol a má za úlohu oslovovať zákazníkov zaujímajúcich sa o luxusné autá. Platí to samozrejme aj pre nové SUV 9X, ktoré sa zároveň stáva vlajkovou loďou.
Vozidlo je postavené na novej modulárnej platforme SEA-S, pričom v jadre ukrýva preplňovaný benzínový štvorvalec DHE20-PFZ firmy Aurora Bay Technology. Má objem 2,0 litra, maximálny výkon 275 koní, výrobca sa ale chváli predovšetkým jeho tepelnou účinnosťou na úrovni 46 percent. Zeekr zároveň naznačuje, že nová pohonná jednotka je o 5 až 10 percent úspornejšia v porovnaní s typickou preplňovanou jedna-päťkou používanou v čínskych hybridoch.
Viac koní ako Veyron
Spaľovaciu jednotku dopĺňajú tri elektromotory so systémovým výkonom až 1381 koní, pričom Zeekr sebavedome tvrdí, že ide o výkon porovnateľný s tromi benzínovými dvanásťvalcami.
Pomyselným vrcholom modelu 9X je trakčná batéria Freevoy spoločnosti CATL, ktorá môže mať jednu z dvoch dostupných kapacít. Základná verzia ponúka 55,1 kWh a druhá až 70 kilowatthodín, takže ide o najväčší akumulátor v triede osobných PHEV a podľa optimistického čínskeho režimu CLTC ponúka dojazd 300 kilometrov.
Na stovke za tri sekundy
Ak sa pýtate, prečo to nie je s takou veľkou kapacitou viac, tak háčik je pochopiteľne vo váhe. Presné číslo nepoznáme, ale podľa čínskych zdrojov má Zeekr 9X pohotovostnú hmotnosť presahujúcu 3 tony! Ešte neuveriteľnejšie je, že tento tank sa dokáže so spomínaným ohromným systémovým výkonom rozbehnúť z miesta na stovku za 3,1 sekundy a elektronický obmedzovač ho pustí na maximálnych 240 kilometrov za hodinu.
To je nepochybne dosť na automobil s dĺžkou 5239 mm, šírkou 2019 mm, výškou 1819 mm a ohromným rázvorom až 3169 milimetrov. Mimochodom, výrobca uvádza rozdiel v časoch akcelerácie z 0 na 100 km/h s vybitou a nabitou batériou len 0,2 sekundy.
Celkový dojazd alebo aspoň veľkosť nádrže na benzín momentálne nepoznáme, ale okrem kapacity trakčnej batérie je impozantná aj rýchlosť nabíjania vďaka 900-voltovej architektúre. Geely tvrdí, že v ideálnych podmienkach sa dostanete z 20 na 80 percent v priebehu 8 minút.
A cena? Na tú si trh ešte chvíľu počká, predaj by mal odštartovať na domácom čínskom trhu v priebehu augusta, ale hovorí sa o cenovom rozpätí od 90 do 210 tisíc dolárov, v prepočte 76 800 až 179 200 eur.
zdroj: CNC