Avizovali o polovicu nižšiu cenu, o štvrtinu vyšší dojazd

Počas predstavenia sa Elon Musk chválil dojazdom až 800 km. Po zahájení výroby dojazd klesol iba na 510 km.

Základ s pohonom zadných kolies mal pôvodne stáť 40 000 dolárov a trojmotorový Cyberbeast 70 000 dolárov. Keď Musk odovzdával kľúče prvým zákazníkom, ceny sa zvýšili na 60 990 dolárov za základnú výbavu. Verzia s pohonom všetkých kolies zdražela na 79 990 dolárov a vrcholová verzia Cyberbeast stála 99 990 dolárov.

 

Tesla pôvodne predpokladala ročný predaj 500 000 kusov a v závode Giga Texas stanovila výrobnú kapacitu na 250 000 kusov ročne. Za rok 2024 predali 38 965 elektrických pickupov. Za prvý štvrťrok 2025 predali už len 6400 kusov. V súčasnosti je u predajcov alebo v továrňach najmenej 10 000 nepredaných Cybertruckov za viac ako 800 miliónov dolárov.

Na sklade je stále limitovaná edícia z októbra 2024. Predajcovia z áut odstraňujú plaketky

Človek by čakal, že po limitovanej edícii z úvodu výroby sa len zapráši. Najmä ak ide o premiéru auta, na ktorú čakal celý svet. Opak je však pravdou. Nepredané kusy stále ležia na sklade a vďaka nápisom „Foundation Series“ vyslovene bije do očí, že sú ešte z konca minulého roka. Predajcovia tieto plaketky z mnohých áut radšej odstránili, aby ich aspoň „vizuálne omladili“

Predajom nepomáha ani súčasný imidž značky

Tesla má v zahraničí prezývku „swasticar“, pretože vás dostane z nuly do roku 1939 za 3 sekundy. Elon Musk mal dlhodobo imidž rockovej hviezdy a vizionára tisícročia. Zdvihnutou pravačkou počas inaugurácie Donalda Trumpa si však pohneval mnoho ľudí na starom aj novom kontinente.

zdroj:  ArenaEV  CommonDreams