Peugeot 407 nemal ľahkú úlohu. Nahradiť vo výrobnom programe mimoriadne obľúbenú 406, ktorá bola dostupná aj s nádhernou dvojdverovou karosériou talianskeho štúdia Pininfarina, to veru nebolo pre dizajnérov nič jednoduché. Nástupca sa už v Turíne nevyrábal, Francúzi si ho navrhli sami a schádzal z produkčných liniek v Rennes ako bežná 407.

Mimochodom, kupé prišlo na trh rok po sedane a ostalo vo výrobe o rok dlhšie, teda až do konca roka 2011. Ak sa niekomu zdal dizajn bežnej 407 príliš „vysmiaty“ kvôli veľkému nasávaciemu otvoru pre chladiče, tak kupé doslova roztvorilo tlamu ešte viac. Facelifty sedanu i kombi boli dva, jeden v roku 2006 a druhý v 2008, oba však od seba odlíšia skôr znalci.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Model sa vyznačoval veľmi dobrou ochranou posádky, v crash teste Euro NCAP získal 5 hviezdičiek. Množstvo príplatkovej výbavy bolo na niekoľko strán cenníku, mali ste na výber xenónové svetlá, veľkú panoramatickú strechu (kombi verzie SW), navigáciu, kožené vyhrievané sedadlá alebo CD menič.

Aj vidlicový šesťvalec

Ponuka motorov v tej dobe obsahovala aj šesťvalce. Benzínové verzie začínali štvorvalcom 1.8, pokračovali s 2.0 a 2.2. Vrcholom bol 3.0 V6 s výkonom 155 kW (211 koní), ktorý však automobilka kombinovala výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, výnimkou bolo ale coupe. Tam ste mali na výber aj 6-stupňový manuál. Samozrejme tu bol len pohon predných kolies, 407 pohon aj zadnej nápravy nikdy nedostala.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pre Peugeot boli typické obzvlášť úsporné dieselové motory HDI. K dispozícii bol jednak menší agregát 1.6 HDI, veľká väčšina však k majiteľom mierila so štvorvalcami 2.0 HDI či 2.2 HDI. V tej dobe sa však Francúzi nebáli ponúknuť ani V6 HDI, najprv v prevedení 2.7 a posledné dva roky dokonca so zdvihovým objemom 3,0 litra. Opäť boli kombinované (ako vrcholné motorizácie) len so 6-stupňovým automatom.

Peugeot 407 bol vo svojej domovine mimoriadne obľúbený, dostal sa dokonca aj do pokračovania známej komédie Taxi, Taxi. Kto film videl, určite nezabudne na množstvo zaujímavých vylepšení, ktoré do 407 taxikár Daniel implementoval.

Ako sú na tom Peugeoty 407 dnes? Nuž, pomaly umierajú na zanedbanú údržbu. Karoséria v zásade extrémne nehrdzavie, vznetové dvojlitre fungujú príkladne, ale zvyšok sa postupne vytráca z ciest. Na veteránsky chov majú samozrejme zmysel len tie najvyššie motorizácie, v tomto prípade by som sa nebál ani vznetových šesťvalcov (aj keď spoľahlivosť nie je ich silnou stránkou). Karoséria kupé sa niekomu nemusí páčiť, jej potenciál rastu cien je však najvyšší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov