Peugeot 306 bol nástupcom 309 a čiastočne staršej 305, ktorá skončila v roku 1988. Na výber boli nielen bežné 3- a 5-dverové karosérie, ale aj praktické kombi, menej praktický 4-dverový sedan a dokonca šmrncovný kabriolet. Dodnes sa dá bez váhania povedať, že sa jedná o dizajnérsky veľmi pekné  autá. Peugeot v tých časoch  intenzívne spolupracoval na dizajne s legendárnym talianskym dizajnérskym štúdiom Pininfarina. Taliani nakreslili francúzom niekoľko generácií peugeotov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Peugeot 306 Cabrio získal titul Kabriolet roka 1996

Strecha bola na výber buď manuálne alebo elektrohydraulicky otvárateľná a zadné okno bolo plastové. Keďže Peugeot má veľa spoločných modelov s Citroënom, aj 306 mala brata v podobe Citroen ZX. Sériová výbava nebola veľmi obsiahla, avšak na výber bolo aj množstvo jedinenčých edícii. Keďže Peugeot dlhodobo podporoval tenis, azda najznámejšou bola Roland Garros. Za príplatok ste však mali aj automatickú klimatizáciu, kožený interiér alebo neskôr aj bočné airbagy. Mimochodom, v testoch Euro NCAP získal 3 hviezdičky a bol hodnoterný ako veľmi bezpečný automobil medzi svojou konkurenciou, vtedajší Ford Escort získal hviezdy len dve.

Facelift prišiel v roku 1997

Zmenou prešla napríklad predná maska s kapotou a z interiéru zmizol numericky ovládaný imobilizér. Pohotovostná hmotnosť začínala na takmer rovnej tone. Auto nižšej strednej triedy, neskôr premenovanej na segment C vtedy vážilo toľko, čo súčasné mini vozidlá. Druhý update prišiel ako Phase 3 v roku 1999, spoznáte ho podľa okrúhlych hmloviek. Na prednej náprave ste našli bežný McPherson, vzadu torznú tyč avšak s pasívnym riadením. Tá často trpela, autá potom nejazdili tak dobre a mnoho ľudí ich ani nechcelo servisovať. To je však údel takmer všetkých starých áut.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ponuka motorov bola veľmi rozsiahla

Cenník začínal na 1,1-litrovom štvorvalcovom benzíne so slabými 40 kW (55 k), pokračoval cez 1.4, 1.6 či 1.8i až po najvýkonnejšie 2,0i. Tie mali označenie S16 či GTi6 a z atmosférického motora ponúkali 120 kW (163 k). Číslo v názve značilo 6-stupňovú manuálnu prevodovku, čo vtedy nebolo úplne bežné ani pri luxusnejších značkách. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy bolo pred 30 rokmi tiež úctyhodné.

Prvé HDI

Vznetové verzie mali vždy rotačné čerpadlo a nepriame vstrekovanie bez či s preplňovaním. Avšak v roku 1999 prišla do ponuky novinka HDI s priamym vstrekovaním paliva Common-Rail a 66 kW (90 k). Vo výkone nebol žiaden rozdiel voči najvýkonnejšiemu 1.9 TD, avšak spotreba zásadne klesla. O liter na približne 5 l/100 km. Bol to jeden z prvých modelov koncernu PSA s týmto typom vstrekovania.

Peugeot 306 si odjazdil čo to aj v motoršporte

Dnes už Peugeot 306 stretnete ojedinele

Aj keď vo veľkom nehrdzaveli, veľa majiteľov ich doslova utýralo. Na veteránskych akciach ich ešte tiež nestretnete, zatiaľ to nie je obľúbené historické vozidlo. Ak má zmysel niektorý typ zachraňovať, budú to jednoznačne modely S16 či GTi6 a Cabrio. Na výber ich nie je veľa, cenami sa už odrazili od dna.