Podľa zverejnených materiálov predala automobilka Škoda Auto v roku 2020 celkovo 1 004 800 nových áut, čo je len o 19,1 % menej, než rok predtým (1 242 800 áut). Vzhľadom na pandémiu a rôzne obmedzenia súviasice s výrobou nových áut je toto číslo naozaj úspechom a Škoda Auto si môže gratulovať.

Prehľad celkových predajov automobilky Škoda Auto za rok 2020.

Najviac zarobených peňazí „nalejú“ do elektromobility

Aby rastúci trend pokračoval a Škoda Auto stíhala vývoj v oblasti mobility, podľa jej predstaviteľov investuje v najbližších piatich rokoch až 1,4 mld. Eur do rozširovania elektromobility. To sú naozaj šialené peniaze, najmä v kontexte toho, že do závodov a výrobných zariadení (doteraz boli zvyčajne práve toto vždy najväčšie investície) potečie za rovnaké obdobie „len“ 350 mil. eur. Na podporu aktivít v oblasti digitalizácie automobilka vyčlenila 650 mil. eur. V roku 2030 chce mať Škoda viac ako 50 % produkcie pozostávajúcej z elektromobilov. 

Škoda Auto plánuje do elektromobility investovať až 1,4 mld. eur. Zarobiť ich nebude rozhodne ľahké.

Súčasťou „výročnej“ správy sú aj štatistiky predajov jednotlivých modelových radov. Najpredávanejším autom je aj naďalej s obrovským náskokom model Octavia, zaujali ma však čísla modelov Scala a Rapid. Ak by ste si mysleli, že Rapid je dávno minulosťou, mýlili by ste sa. Jednoduchá Škoda Rapid stále žije a hoci jeho aktuálna modernizácia priniesla vzhľad Scaly, stále je to konštrukčne jednoduché a dostupnejšie auto. Je zaujímavé, že Scala sa stále predajne nedokázala dostať cez Rapid. Celkové predaje v krajinách, kde Scala nahradila dostupný Rapid sú pritom dostatočne veľké na to, aby Rapid pokorila. V čase „násilného“ odchodu modelu Rapid z trhov krajín EÚ pritom šlo o vyzretý a cenovo dostupný model, za ktorý neponúkla automobilka adekvátnu náhradu. Sama totiž Scalu prezentovala ako prémiovejšie auto pre náročnejšieho zákazníka. Tomu samozrejme zodpovedala aj jej vyššia priemerná cena.

Najpredávanejším modelom je stále Octavia. Rapid sa v roku 2020 predával lepšie, než Scala.

V roku 2020 sa oficiálne predalo prvých 600 elektromobilov Enyaq iV.

V súvislosti s týmto faktom vyznieva zaujímavo informácia, podľa ktorej má dnes automobilka Škoda Auto tri hlavné priority. A ako prvú prezentuje práve rozširovanie portfólia smerom k dostupnejším modelom aj na náročných trhoch EÚ. Ak viete čítať medzi riadkami, práve tento odkaz je jedným z najdôležitejších v celej prezentácii. Škoda Auto pravdepodobne skutočne potrebuje lacnejšie a úprimnejšie modely, autá, ktoré tu už kedysi ponúkala, no potom sa im vzdialila. A ako sa ukazuje, jej zákazníkom niečo podobné pravdepodobne chýba. Práve autá ako novodobý „Rapid“, legendárna Fabia Junior či Octavie Tour sú skrátka tovarom, ktorý dokáže osloviť aj dnes. S príchodom drahých elektromobilov sa totiž začínajú nožnice trhu roztvárať viac než kedykoľvek predtým a automobilky potrebujú uspokojiť obidve spektrá zákazníkov. Cieľom automobilky je údajne doplniť o „vstupnú“ verziu každý modelový rad a rozšíriť tak skupinu súčasných zákazníkov.

zdroj: Škoda Auto