Kabriolety to dnes nemajú v automobilovom svete rozhodne ľahké. Kým v minulosti sme ich zástupcov celkom bežne našli aj v nižšej strednej triede (hoci často s trochu nemotornými a ťažkými kovovými skladacími strechami), dnes sú takmer výlučne záležitosťou vyšších cenových segmentov pre náročnejších zákazníkov. Ich výroba a náklady na vývoj sú skrátka v pomere k ich predajom veľmi vysoké a zvládnu ich len automobilky, ktoré si to môžu dovoliť. Po kompletnom nástupe elektromobility to bude platiť ešte viac. Ako prezradil Mercedes, zarobiť na nich bude ťažké, napriek tomu ich niektoré automobilky nebudú môcť ignorovať.

Potrebujeme ich ako odkaz pre zákazníkov

Je zrejmé, že predávať elektrické roadstery a kabriolety nebude žiadnou prechádzkou ružovou záhradou. V Číne sa tento segment dodnes veľmi neuchytil a Európa, či USA nedokážu vygenerovať také množstvá odbytu, aby sa automobilkám ich vývoj oplatil. Ako však prezradil Markus Schäfer z vedenia Mercedesu, nemecká automobilka by elektrický roadster potrebovala ako soľ. Nejde však o uspokojenie veľkého množstva zákazníkov prahnúcich po otvorenom aute, ale o prestíž a budovanie imidžu. „Je potrebné si uvedomiť, že dopyt po kabrioletoch a roadsteroch celosvetovo upadá. Čína pre kabriolety nie je žiadnym silným trhom a dopyt po nich klesá už aj v Európe. Myslím si však, že je to stále veľmi atraktívny a emocionálny produkt, ktorý vie budovať značku,“ povedal na adresu vývoja elektrického roadsteru s logom Mercedes-AMG Markus Schäfer. Kedy a s akými technickými parametrami sa objaví na trhu, však zatiaľ neprezradil.

zdroj: Topgear, Motor1, Carsales, Daimler AG